آگهی ساختمان | بلاگ

آگهی ساختمان

ساخت وبلاگ
خرید لایسنس نود 32 اورجینال

خرید لایسنس نود 32 اورجینال از منبع رسمی با تخفیف ویژه

اگر قصد خرید آنتی ویروس نود 32 اورجینال برای لپ تاپ، سیستم خانگی و یا گوشی تلفن همراه خود دارید و راه های تشخیص آنتی ویروس اورجینال را نمیدانید، در مورد مراحل نصب و نحوه نصب سوال دارید و یا نمی دانید کدام ورژن را از کجا با چه قیمتی تهیه کنید حتما با این مقاله همراه شوید تا پاسخ تمام سوالاتتان را در کمتر از 5 دقیقه پیدا کنید.

 

 

چرا باید از آنتی ویروس اورجینال نود 32 استفاده کنیم؟

ویروسیاب را با دیگر نرم افزارها مانند آفیس یا فتوشاپ یکی در نظر نگیرید. شما وقتی یک نرم افزار کاربردی را نصب کردید نیازی به اتصال به اینترنت و آپدیت روزانه آن ندارید. اما آنتی ویروس ها را باید روزانه بروزرسانی کرد. چون فکرهای مخرب همه روزه مشغولند و اگر شما بیکار بمانید ممکن است وقتی که بیدار شدید همه چیز از دست رفته و دیگر دیر شده باشد.

بعلت وجود کرک های مختلف که بدست افراد خرابکار بوجود می آید امکان دزدی و کپی اطلاعات شخصی کامپیوتر شما مثل پسوردها و اطلاعات ایمیلها و اطلاعات بانکی و فایلهای شخصی و غیره و همچنین ایجاد خرابکاری در کامپیوتر شما وجود دارد. در واقع در ۹۹ درصد مواقع خود این کرک ها حاوی نرم افزار های مخرب و جاسوسی هستند. کرکر ها که عاشق چشم و ابروی شما نیستند !

بطور خلاصه پاسخ به این سوال یک جمله است، آنتی ویروس و محصولات غیر اورجینال امنیتی هیچ تاثیری بر امنیت سیستم شما ندارند آنها عملا هیچ توانایی جهت مقابله با ویروس ها و بد افزار ها ندارند، پس مهمترین توصیه فنی به شما کاربران عزیز این است که جهت حفاظت از زندگی دیجیتال، منابع سیستمی خود و اطلاعات شخصی تان حتما از آنتی ویروس اورجینال استفاده کنید.

 

 

اخیرا مشاهده شده است که برخی افراد و شرکت های سودجو در ایران که مدعی فروش لایسنس های اصلی محصولات ESET هستند از حسن اعتماد مشتریان سوء استفاده کرده و اقدام به فروش لایسنس های جعلی ESET بجای نسخه های اصلی حتی با قیمت ارزان نموده اند.
لایسنس معتبر به معنای اعطای حق بهره برداری انحصاری محصول به هر مشترک مطابق با شرایط تولیدکننده آن است. حقی که از سوی ما به رسمیت شناخته می شود و فقط به ارائه کلید فعال سازی جهت بروز رسانی محصول خلاصه نمی شود. جهت تشخیص لایسنس معتبر و اصلی محصولات شرکت ESET و آشنائی با نحوه فعال سازی آن به همان صورتی که در سراسر جهان صورت می پذیرد، لازم است تا به نکات زیر توجه شود:

 

 

  • شکل ظاهری تمام سریال های فعال سازی اصلی و جدید ESET در سراسر جهان دارای 20 حرف ترکیبی از حروف و اعداد لاتین است که به پنج بخش تقسیم شده است. (نمونه: CDAK-DS9X-S425-R4PK-N54R)
    - کلید اصلی فعال سازی بدون دیسک حاوی برنامه منتشر شده و نرم افزار با حجم متناسب آن از وب سایت اصلی www.eset.com بدون هیچ گونه پیشوند یا پسوند دیگری قابل دریافت می باشد. لایسنس اصلی در آخرین و جدیدترین نرم افزاری که از وب سایت رسمی دریافت شده باشد، فعال می شود.
    - کلیدهای اصلی به هنگام نصب نرم افزار ضدویروس و در مرحله فعال سازی آن مورد قبول ESET قرار گرفته و در زمان خرید، لایسنس نرم افزار مستقیما و به طور انحصاری و کاملا محرمانه به ایمیل معرفی شده از سوی کاربر ارسال می گردد.
    - کلیدهای اصلی فعال سازی محصولات خانگی، در وب سایت اصلی به آدرس my.eset.com در پنل اختصاصی کاربر قابل درج و استعلام می باشد. کلیه اطلاعات لایسنس از جمله سیستم یا سیستم هائی که توسط این کد فعال سازی مورد استفاده قرار گرفته اند و تعداد دقیق و مجاز لایسنس قابل مشاهده و مدیریت می باشند.
    - کلیدهای اصلی فعال سازی محصولات سازمانی، در وب سایت اصلی به آدرس ela.eset.com در پنل اختصاصی کاربر قابل درج و استعلام می باشد. کلیه اطلاعات لایسنس از جمله سیستم هائی که توسط این کد فعال سازی مورد استفاده قرار گرفته اند و تعداد دقیق و مجاز لایسنس قابل مشاهده و مدیریت می باشند.

 

 

 

انواع لایسنس های نود 32 و تفاوت آن ها

در ابتدا باید این را اصلاح کنیم که استفاده از عبارت لایسنس نود 32 اشتباه است! زیرا نود 32 یکی از محصولات شرکت ESET می باشد. پس بهتر است ما نیز از عبارت عنواع لایسنس های محصولات ESET استفاده کنیم اما به دلیل جا افتادن این کلمه کلیدی ما نیز در ادامه مقاله از عبارت " لایسنس های نود 32 " استفاده خواهیم کرد

انواع لایسنس های نود 32 و تفاوت آن ها

شرکت امنیتی ESET  در دو نسخه سازمانی و خانگی محصولاتی را ارائه کرده است.

ما در اینجا به دلیل اینکه اکثریت افراد از نرم افزار های ESET NOD32 Antivirus - ESET Smart Security - ESET Inteet Secuirty استفاده می کنند ما از لایسنس های سازمانی صرف نظر می کنیم

 

برای تهیه لایسنس ها روش های متفاوتی وجود دارد که سه روش در ایران مرسوم تر می باشد

در ادامه با انواع لایسنس های نود 32 و تفاوت آن ها همراه ما باشید...
لایسنس رایگان نود 32 یا به عبارت دیگر لایسنس تریال محصولات ESET

اگثر نرم افزار ها برای آزماینش محصول و همچنین جذب مشتری یک لایسنس Trial در اختیار مشتریان قرار میدهد تا در صورت تمایل جهت خرید لایسنس اقدام کنند.

شرکت ESET نیز برای جذب بیشتر کاربران و در نتیجه سود آوری برای شرکت لایسنس های تریال ( آزمایشی ) در اخیتار کاربران قرار میدهد.

این لایسنس ها معمولا 30 روزه می باشند و برای تعداد مشخصی قابل فعالسازی می باشند.

اما در ایران از این موضوع متاسفانه سواستفاده می شود کاربران زیادی در ایران فقط به دنبال تهیه لایسنس های تریال 30 تا 90 روزه همه روزه در گوگل جست و جو می کنند و هرگز تمایلی به خرید لایسنس نود 32 ندارند و در نتیجه این اقدام آنها هیچ سودی به شرکت ESET نمی رساند و این موضوع باعث شده تا شرکت ESET سختگیری های بیشتری و نظارت بیشتری روی لایسنس های تریال کند و امروزه این نوع لایسنس ها یا به دلیل استفاده بیش از حد از کار می افتند و برای دیگران قابل استفاده نیستند یا خیلی زود در سیستم کاربری که لایسنس تریال نود 32 را استفاده می کند مسدود می شود

در این نوع لایسنس ها تقریبا اکثر امکانات در نرم افزار برای مدت کوتایی فعال می باشد و تقریبا با لایسنس های اورجنیال تفاوت زیادی از نظر کیفیت ندارند.
مزایا:

    رایگان بودن لایسنس
    امکان استفاده تمامی خدمات ESET حداکثر به مدت 30 روز

معایت:

    به اشتراک گذاری لایسنس به بیش از چندین هزار نفر
    مسدود شدن این لایسنس ها توسط ESET
    اعتبار محدود لایسنس ( حداکثر 30 روز )
    پیدا کردن این لایسنس ها وقت گیر است

 
لایسنس های سرور اختصاصی  یا لایسنس سرور داخلی

فعالساز نود 32 کرک

این نوع لایسنس ها  با کرک نرم افزار و تغییر مسیر فایل های آپدیت انجام میشود

معمولا شرکت ها به دو روش این نوع لایسنس را ارائه میدهند

روش اول: استفاده از  فعالساز ( کرک کننده )

روش دوم:  کرک نرم افزار محصولات ESET

 
استفاده از فعالساز

در این روش کاربر پس از نصب آنتی ویروس از سایت اصلی شرکت ایست اقدام به اجرای فعالساز می کند و با اجرا فعالساز ( کرک کننده ) مسیر آپدیت آنتی ویروس از سرور اصلی به سرور داخلی منتقل می شود! و دیگر ماژول های آپدیت از سرور اصلی دریافت نخواهد شد
کرک نرم افزار محصولات ESET

در این روش نرم افزار های ESET توسط افرادی بازگشایی شده و مسیر های آپدیت آن را موقع نصب به سرور های خود منتقل می کنند. در این روش معمولا به صورت پک در اختیار مشتریان قرار می دهند و شما حتما باید نرم افزاری که خودشان در سی دی قرار داده اند یا لینکش را در اینترنت آپلود کرده اند را دانلود کنید و پس از نصب لایسنس را وارد کنید.

اگر به هر دلیلی نرم افزار را از جای دیگر دانلود و نصب کنید لایسنس آن ها بر روی آنتی ویروس شما فعال نخواهد شد.
مزایا:

    کم هزینه بودن این نوع لایسنس ها

معایب:

    تغییر مسیر آپدیت از سرور اصلی به سرور های داخلی و غیر مجاز
    به خطر انداختن کامپیوتر شما با کرک های ناشناخته
    به خطر انداختن فایل های رجیستری ویندوزتان
    شلوغ بودن و قطعی مکرر سرور ها
    فعال نبودن اکثر امکانانت انتی ویروس
    و....

این نوع لایسنس ها هرگز از سمت ما توصیه نمی شود. زیرا این نوع لایسنس ها تنها مزیت آن ها هزینه کمشان میباشد اما به ریسک آن نمی ارزد و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به ویندوز تان برساند.

 
لایسنس های اورجینال نود 32

این نوع لایسنس ها کاملا از سرور اصلی آپدیت را دریافت می کنند و به مدت یک سال آنتی ویروس شما به صورت protected (محافظت شده) قرار میگیرد در این نوع لایسنس شما با هزینه نچندان زیاد دیگر دردستر جستجو مکرر در اینترنت برای پیدا کردن لایسنس نود 32 نخواهید بود و همچنین با یک بار هزینه تمامی امکانات آنتی ویروس برای تان فعال خواهد بود. همچنین در صورت خرید لایسنس اینترنت سکیوریتی شما علاوه بر محافظت در برابر ویروس در برابر هکر های اینترنتی و تخریب های اینترنتی نیز در امان خواهید بود در حالی که این مورد در لایسنس های رایگان و لایسنس های سرور اختصاصی امکان پذیر نیست

انواع لایسنس های نود 32 و تفاوت آن ها
مزایا:

    محافظت کامل ویندوز
    تضمین حفاظت در برابر ویروس تا یک سال
    جلوگیری از نفوذ هکر ها
    آپدیت منظم در طول روز
    سرعت بالا در آپدیت و عدم قطعی
    خیال آسوده در برابر ویروس ها

معایت:

    هزینه تقریبا زیاد خرید این نوع لایسنس

نتیجه گیری:

پیشنهاد ما همیشه استفاده از لایسنس اورجینال نود 32 می باشد ما هرگز خرید لایسنس به صورت سرور اختصاصی را توصیه نمی کنیم. سایت ها و مغازه های زیادی وجود دارند نرم افزار را به صورت پک به همراه سی دی در اختیار مشتریان قرار میدهند اما قبل از خرید این محصول حتما از آن ها بپرسید که آیا امکان نصب نرم افزار از سایت eset.com وجود دارد یا خیر و اگر گفتند بله وجود دارد باز از آنها بپرسید آیا نیاز است یک فایل فعالساز پس از نصب اجرا شود یا خیر.

موارد بسیاری گزارش می شود که به اسم لایسنس اورجینال نود 32 به مشتریان نسخه کرک شده را با قیمت نسخه های اورجینال می فروشند. پس در صورت تصمیم گیری برای خرید این نکات را دقت کنید

ذکر این نکته ضروری است به دلیل آسیب هایی که لایسنس های سرور اختصاصی به سیستم ممکن است برساند اگر نمی توانید لایسنس اورجینال خرید کنید ترجیحا از لایسنس های تریال که به صورت رایگان در اینترنت موجود است را خرید کنید. این نوع لایسنس ها از نظر ما حتی ارزش 1 ریال پول دادن را هم ندارند.

در صورت خرید لایسنس نود 32 پیشنهاد ما نصب نسخه اینترنت سکیوریتی است. شما می توانید از مقایسه نسخه های خانگی محصولات ایست تفاوت هر یک را مشاهده کنید

 

 

 

منبع : خرید لایسنس نود 32 اورجینال

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 283 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 13:55

کاروانسرا در بازار

کاروانسرا در بازار

نام گذاری کاروانسراها (خان ها) بیشتر بر اساس کالاهایی بوده که در آن کاروانسرا معامله میشده و یا از نام بنیانگذار آن کاروانسرا گرفته شده است.

کاروانسراها یا همان مجتمع های تجاری که امکان سکونت دارند در شهرهای اسلامی از لحاظ طرح و ترکیب ساختمانی تفاوت محسوسی با هم ندارند و با وجود گذشت قرنها ، تغییر زیادی در آنها بوجود نیامده است. کاروانسرا بطور کلی شامل یک حیاط میانی است که دور تا دور آن را حجره های به هم پیوسته تشکیل داده اند.

 

کاروانسرا در بازار

 

تفاوت کاروانسراها بیشتر در شکل زمین ، تعداد طبقات و نوع ایوان و رواق و راهروها می باشد. اکثر کاروانسراها دو طبقه هستند و البته در تبریز ، استانبول و بیروت کاروانسراهای سه طبقه هم وجود دارد. کاروانسراها در قاهره و فاس و چند شهر دیگر بیشتر از دو طبقه دارند.

 

کاروانسرا، در خاورمیانه به مسافرخانه‌ها یا مهمان‌خانه‌هایی که در فضای بزرگ برای راحتی کاروان‌ها هستند گفته می‌شود. اغلب در این نوع مهمان‌خانه‌ها که حیاطی بزرگ دارند، مسافران برای شب توقف می‌کنند. به کاروانسرای بزرگ، تیم می‌گویند. «تیم» یا «کاروانسرای بزرگ» بزرگ‌ترین نوع ساختمان‌های اسلامی است.

در یک تعریف ساده، کاروانسرا به ساختمانی اشاره دارد که کاروان را در خود جای می‌دهد و پلان آن معمولاً مربع یا مستطیل شکل است، با یک ورودی برجسته عظیم و بلند، معمولاً ساده و بدون نقش، با دیوارهایی که گاهی اوقات بادگیرهایی در انتهای آن تعبیه شده‌است. یک دالان با طاق قوسی که مابین ورودی و حیاط داخلی قرار گرفته‌است، فضای کافی را برای جا دادن حیوانات بارکش فراهم ساخته‌است. بر روی سکوی برآمده‌ای که در پیرامون این حیاط قرار گرفته‌است، طاقگان‌هایی واقع شده‌اند که نمای داخلی را مفصل بندی می‌کنند. در پشت آنها حجره‌های کوچکی برای منزل دادن مسافران ساخته شده‌است. در کاروانسراهای دو طبقه، از حجره‌های پایینی برای انبار کردن کالاها و از حجره‌های بالایی برای منزل دادن مسافران استفاده می‌شد.

پررونق‌ترین دوره احداث و مرمت کاروانسراها را می‌توان دوره صفویه دانست. در این دوران بود که شاه عباس یکم با توجه به تدبر خود، تصمیم به بازسازی و احیای جاده ابریشم نمود و یکی از الزامات این کار را احیای کاروانسراها می‌دانست. پژوهشگران همین موضوع را یکی از دلایل اشتهار بیشتر کاروانسراها به کاروانسرای شاه عباسی می‌دانند. هر چند ممکن است چندی از کاروانسراهای بازسازی شده کاروانسراهای پیش از صفویه باشد. از جمله کاروانسراهایی که در دوره صفویه ایجاد شده، کاروانسرای شاه عباسی کرج است که این کاروانسرا در زمان شاه سلیمان صفوی و بین سالهای ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ احداث گردیده‌است.

 

 

منبع : معماری بازار های اسلامی

 

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 225 تاريخ : جمعه 21 خرداد 1400 ساعت: 0:27

ساخت استخر در مشهد

ساخت استخر در مشهد

داشتن استخر در منزل امروزه یک ایده ال به حساب می آید . حتما شما هم به داشتن یک اسخر در منزل خود فکر کرده اید .در این مقاله ما به بررسی انواع استخر و همچنین نحوه ساخت انها پرداخته ایم.  با ما همراه باشید تا در چند  استخر مناسب خودتان را انتخاب کرده و به این رویای زیبا دست پیدا کنید.

 

 

انواع استخر از نظر جنس  

استخر ها را می توان از نظر جنس  به دسته های  بتنی، وینیلی و فایبر گلاس تقسیم کرد

 

 

چند نکته برای انتخاب بهترین مکان ساخت استخر

با جانمایی استخر به دور از درخت از انرژی خورشید رایگان استفاده کنید. چنین مکانی نه تنها باعث گرم شدن آب خواهد شد بلکه تعداد برگ های داخل استخر را نیز کاهش می دهد.

همچنین ساخت استخر  در مکانی که باد می وزد باعث افزایش تبخیر آب می شود، به این معنی که برای حفظ سطح مناسب باید مرتباً آب استخررا  اضافه کنید. وزش باد شدید همچنین می تواند هنگام خیس بودن باعث شود احساس سرما و لرز کنید. با احداث نرده ای پوشیده یا با کاشتن یک ردیف درختچه یا بوته های مخصوص این کار یک بادگیر ایجاد کنید.

استخر نباید در زیر سیم تلفن و سیم های برق قرار داشته باشد  یا مستقیماً روی خطوط فاضلاب مدفون یا کابل های برقی قرار داشته باشد.

 استخر را در جلوی خانه بنا کنید. به این ترتیب، حتی در داخل خانه نیز می توانید مراقب شناگران باشید. 
هنگام تعیین محل قرارگیری استخر مطمئن شوید که فضای کافی برای نصب لوازم جانبی مانند دوش آبگرم  ،  تخته غواصی ، صندلی نیمکت  و ابزار  وجود دارد.

 

طراحی استخر

طراحی استخر  بخش بسیار مهمی از ساخت استخر  است.  برای استخر خود یک طرح اساسی ارائه کنید  به این فکر کنید که استخر شما چطور به نظر برسد.  آیا یک شکل گرد ،  مربع یا مستطیل را ترجیح می دهید؟  چه عمقی داشته باشد؟  چه تعداد ورودی و خروجی داشته باشد؟  این ها همه جزئیات مهمی هستند که شما قبل از شروع پروژه با پیمانکار خود باید در مورد آنها بحث کنید.

بیشتر استخرهای خانگی در اندازه های استاندارد مانند متر (3.0 ) x  متر (6.1 ) ، متر (4.6 ) x  متر (9.1 ) و متر(6.1 ) x متر (12 ) آمده اند  و ممکن است در هر نقطه از(1.2 تا 4/6 متر) عمق داشته باشد. به خاطر داشته باشید که هرچه طراحی استخر شما پیچیده تر باشد  هزینه کل نیز بیشتر خواهد شد.

 

 

منبع : ساخت استخر و جکوزی در مشهد

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1400 ساعت: 19:23

بهترین سایت های همکاری در فروش فایل ایران کدامند؟

بهترین سایت های همکاری در فروش فایل ایران کدامند؟

انتخاب بهترین سایت همکاری در فروش فایل کار بسیار سختی است و از طرفی ممکن است سایتی که برای افرادی زیادی بیشترین درآمد را در پی داشته، برای دسته ای دیگر هیچ موفقیتی را به همراه نداشته باشد.

البته هر شخص می تواند براساس تجربیاتی که با سایت های همکاری در فروش فایل کسب کرده، این سایت ها را رده بندی کند و به همین دلیل از شما می خواهیم که نظر خود را در مورد این سایت ها بنویسید و تجربیات خود را با سایر دوستانی که در زمینه همکاری در فروش فعالیت می کنند به اشتراک بگذارید. ضمنا خودتان نیز می توانید از تجربیات این دوستان استفاده کنید و نتایج بهتری را کسب کنید.

برای کاملتر شدن نظر خود می توانید امکانات و مزایای هر سایت را نیز مورد بررسی قرار داده و یادداشت کنید و همچنین در صورتی که تجربه نامطلوبی از همکاری با سایتی داشته اید، می توانید همراه با ذکر دلیل این تجربه را نیز با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 

 

 

5 نکته مهم برای موفق شدن در حرفه همکاری در فروش فایل

1- روی یک موضوع تمرکز کنید

زمانی که فقط محصولات یک موضوع خاص را در سایتتان منتشر می کنید، افرادی را به سایتتان جذب می کنید که علاقه مند به همان موضوع هستند و این باعث می شود که سایت شما برای این افراد قابل اعتمادتر از سایر سایت ها باشد.

و البته یکی دیگر از مزایای مهم تمرکز کردن روی یک موضوع این است که خود را برای  رقابت با سایت های زیاد و با موضوعات مختلف درگیر نمی کنید. با این کار شما می توانید در یک رقابت کوچکتر و ساده تر شرکت کنید و راحتتر به برتری دست یابید.

 

2- آموزش بدهید و راهنمایی کنید

همیشه سعی کنید در سایتتان مطالب آموزشی و مرتبط با محصولاتتان منتشر کنید و راهنمایی های لازم را به مخاطبان سایت ارائه کنید. مطالبی نظیر نحوه خرید، نحوه دریافت فایل، چگونگی دریافت پشتیبانی از سایت تولیدکننده ، اعتماد سازی برای خرید و ...

 

3- فایل های مرتبط و رایگان ارائه کنید

یکی از بهترین راه ها برای افزایش فایل های پولی که در سایتتان قرار داده اید این است که فایل های رایگان و مرتبط با همان محصولات را در سایتتان منتشر کنید و تا بواسطه آن، مخاطبان علاقه مند را جذب کنید و اعتماد آنها را جذب کنید و در نهایت فایل های غیر رایگان را نیز به آنها بفروشید.

 

4- برنامه ریزی و استراتژی داشته باشید

داشتن برنامه لازمه موفقیت در هر کاری است و بازاریابی اینترنتی نیز از این موضوع مستثنا نیست. برای هر ماه، هر هفته و هر روز خود برنامه ریزی کنید. تعیین کنید که چه تعداد فایل در روز باید بازاریابی شوند، به ترتیب چه فایل هایی باید تبلیغ شوند، چطور مطالب تبلیغاتی سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید و ...

 

5- سایت خود را بروز نگه دارید

سایت یا وبلاگ خود را با مطالب و محصولات جدید بروز کنید. سعی کنید این کار را هر روز و در یک بازه زمانی مشخص انجام دهید. با این کار سایت خود را بعنوان یک سایت پویا و فعال به گوگل معرفی می کنید و گوگل هر روز به سایت شما مراجعه می کند و مطالب جدید آن را ذخیره می کند و علاوه بر آن افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می کند.

 

 

 

مزایای کسب درآمد از همکاری در فروش فایل

1- خودتان می توانید محصولات را انتخاب کنید و فقط برای همان محصولات تبلیغ کنید.

2- ساعت کاری در اختیار خودتان است و می توانید برای آن برنامه ریزی کنید.

3- در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید (حتی در منزل یا در مسافرت)، می توانید کار خود را انجام دهید.

4- نیازی به خرید محصولات نیست، پس نیازی به سرمایه هم ندارد.

5- با مشتری در ارتباط نیستید و لازم نیست وقتتان را برای پاسخگویی به مشتریان صرف کنید.

 

 

 

منبع : همکاری در فروش فایل درآمد برتر

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 228 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1400 ساعت: 19:05

بازاریابی فایل و کسب درآمد از فروش فایل

بازاریابی فایل و کسب درآمد از فروش فایل

تقریبا تمام فرایند بازاریابی فایل بصورت اینترنتی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. حتی نیازی به ایجاد ارتباط بین بازاریاب و خریدار وجود ندارد و بازاریاب و خریدار همدیگر را نمی بینند و با هم ارتباط نمی گیرند.

در واقع ابتدا بازاریاب، تبلیغ محصول مورد نظر را در سایت یا وبلاگ خود ثبت می کند و آن تبلیغ را به صفحه اول گوگل می رساند یا به هر شکل دیگر، تبلیغ محصول را در معرض دید مخاطب قرار می دهد و سپس خریدار با مشاهده تبلیغ و در صورت نیاز اقدام به خرید می کند.

تمام مراحل خرید و تحویل فایل بصورت اتوماتیک انجام می شود و خریدار می تواند بلافاصله پس از پرداخت آنلاین هزینه محصول، فایل مورد نظر خود را دانلود کند. زیرا سیستم سایت به گونه ای طراحی شده که فقط پس از پرداخت آنلاین هزینه، فایل مورد نظر در اختیار خریدار قرار گیرد.

 

مزایای کسب درآمد از همکاری در فروش فایل

1- خودتان می توانید محصولات را انتخاب کنید و فقط برای همان محصولات تبلیغ کنید.

2- ساعت کاری در اختیار خودتان است و می توانید برای آن برنامه ریزی کنید.

3- در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید (حتی در منزل یا در مسافرت)، می توانید کار خود را انجام دهید.

4- نیازی به خرید محصولات نیست، پس نیازی به سرمایه هم ندارد.

5- با مشتری در ارتباط نیستید و لازم نیست وقتتان را برای پاسخگویی به مشتریان صرف کنید.

 

برای همکاری در فروش فایل چقدر سرمایه لازم است؟

جالب است بدانید که برای کسب درآمد از این طریق به هیچ سرمایه ای نیاز نیست و می توانید بدون هیچ هزینه ای و فقط با داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ که به اینترنت متصل است، کسب و کار خود را شروع کنید.

زیرا برای فعالیت بعنوان بازاریاب کافیست در سیستم های همکاری در فروش فایل حرفه ای ثبت نام کنید و به راحتی به ساخت فروشگاه فایل آنلاین اقدام کنید و برای بازاریابی و تبلیغ محصولات هم نیازی به سایت اختصاصی ندارید و می توانید برای همان فروشگاهتان تبلیغ کنید و لینک سازی کنید و مشتریان را به سمت فروشگاهتان هدایت کنید. همچنین می توانید از سیستم های وبلاگ دهی که رایگان هستند برای تبلیغ محصولات فروشگاهتان استفاده کنید و بدون هیچ هزینه و سرمایه ای فعالیت کنید.

البته این توضیحات به این معنی نیست که اگر شما سرمایه دارید، نمی توانید از آن برای همکاری در فروش فایل استفاده کنید. در صورتی که سرمایه داشته باشید می توانید با مبلغی حدود 500 هزار تومان یک سایت اختصاصی با وردپرس برای خودتان داشته باشید و یک قالب شیک و حرفه ای نیز برای آن تهیه کنید و عملیات بازاریابی و تبلیغات آنلاین را در سایت خودتان بدون هیچ محدودیتی اجرا کنید.

 

 

منبع : همکاری در فروش درآمد برتر

 

 

 

بازاریابی فایل و کسب درآمد از فروش فایل

تقریبا تمام فرایند بازاریابی فایل بصورت اینترنتی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. حتی نیازی به ایجاد ارتباط بین بازاریاب و خریدار وجود ندارد و بازاریاب و خریدار همدیگر را نمی بینند و با هم ارتباط نمی گیرند.

در واقع ابتدا بازاریاب، تبلیغ محصول مورد نظر را در سایت یا وبلاگ خود ثبت می کند و آن تبلیغ را به صفحه اول گوگل می رساند یا به هر شکل دیگر، تبلیغ محصول را در معرض دید مخاطب قرار می دهد و سپس خریدار با مشاهده تبلیغ و در صورت نیاز اقدام به خرید می کند.

تمام مراحل خرید و تحویل فایل بصورت اتوماتیک انجام می شود و خریدار می تواند بلافاصله پس از پرداخت آنلاین هزینه محصول، فایل مورد نظر خود را دانلود کند. زیرا سیستم سایت به گونه ای طراحی شده که فقط پس از پرداخت آنلاین هزینه، فایل مورد نظر در اختیار خریدار قرار گیرد.

 

مزایای کسب درآمد از همکاری در فروش فایل

1- خودتان می توانید محصولات را انتخاب کنید و فقط برای همان محصولات تبلیغ کنید.

2- ساعت کاری در اختیار خودتان است و می توانید برای آن برنامه ریزی کنید.

3- در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید (حتی در منزل یا در مسافرت)، می توانید کار خود را انجام دهید.

4- نیازی به خرید محصولات نیست، پس نیازی به سرمایه هم ندارد.

5- با مشتری در ارتباط نیستید و لازم نیست وقتتان را برای پاسخگویی به مشتریان صرف کنید.

 

برای همکاری در فروش فایل چقدر سرمایه لازم است؟

جالب است بدانید که برای کسب درآمد از این طریق به هیچ سرمایه ای نیاز نیست و می توانید بدون هیچ هزینه ای و فقط با داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ که به اینترنت متصل است، کسب و کار خود را شروع کنید.

زیرا برای فعالیت بعنوان بازاریاب کافیست در سیستم های همکاری در فروش فایل حرفه ای ثبت نام کنید و به راحتی به ساخت فروشگاه فایل آنلاین اقدام کنید و برای بازاریابی و تبلیغ محصولات هم نیازی به سایت اختصاصی ندارید و می توانید برای همان فروشگاهتان تبلیغ کنید و لینک سازی کنید و مشتریان را به سمت فروشگاهتان هدایت کنید. همچنین می توانید از سیستم های وبلاگ دهی که رایگان هستند برای تبلیغ محصولات فروشگاهتان استفاده کنید و بدون هیچ هزینه و سرمایه ای فعالیت کنید.

البته این توضیحات به این معنی نیست که اگر شما سرمایه دارید، نمی توانید از آن برای همکاری در فروش فایل استفاده کنید. در صورتی که سرمایه داشته باشید می توانید با مبلغی حدود 500 هزار تومان یک سایت اختصاصی با وردپرس برای خودتان داشته باشید و یک قالب شیک و حرفه ای نیز برای آن تهیه کنید و عملیات بازاریابی و تبلیغات آنلاین را در سایت خودتان بدون هیچ محدودیتی اجرا کنید.

 

 

منبع : همکاری در فروش درآمد برتر

 

 

 

 

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1400 ساعت: 19:25

همکاری در فروش فایل چگونه است؟

همکاری در فروش فایل چگونه است؟

محصولاتی که در همکاری در فروش فایل ارائه می شوند می توانند شامل انواع فایل های قابل دانلود و فایل های دیجیتالی باشند که تولیدکننده براساس تخصص خود به تهیه و تولید این نوع فایل ها اقدام می کند و بازاریاب نیز از طریق سایت ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی که در اختیار دارد، به تبلیغ این محصولات پرداخته و برای آنها مشتری جذب می کند.

 

 

همکاری در فروش فایل (به انگلیسی: file affiliate) یک طرح برای فروش فایل‌های قابل دانلود با تعامل چند نفره است، یا به عبارتی بدین معناست که در امر فروش یک فایل قابل دانلود، 2 نفر یا بیشتر دخیل باشند.

سیستم‌ همکاری در فروش به وبسایت ها یا نرم افزار هایی گفته می‌شود که در آن، فرد انسانی، محصولات مجازی قابل دانلود کردن دیداری، شنیداری، خواندنی و … را با همیاری فرد یا افرادی دیگر به ‌فروش می‌رساند یا برای به ‌فروش رساندن آن‌ها تلاش می‌کند.

 

 

این فایل‌ها می‌توانند پاورپوینت های آماده، مقالات فارسی و انگلیسی، نقشه اتوکد، طرح‌های گرافیکی، پوسته ‌ها و اسکریپت ها برای وبسایت، نرم‌افزارها، لایسنس‌ها، فایل‌های آموزشی خواندنی – ویدئویی یا صوتی و… باشند. متقاضی محصولات، می‌تواند با پرداخت مبلغ فایل، بلافاصله پس از پرداخت آنلاین محصول مربوطه را دانلود کند.

 

 

برای مطالع دقیق و کامل این موضوع اینجا کلیک کنید.

 

 

 

منبع : همکاری در فروش فایل درآمد برتر

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 242 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1400 ساعت: 14:51

تیمچه در بازار چیست ؟

تیمچه بازار های ایرانی

از دیگر بخش های جالب توجه بازارهای قدیمی تیمچه ها بودند که ظاهرا در مراحل پایانی ساخت بازار بوجود آمده و معماری آنها نیز نسبت به سایر بخشها کاملتر است. تیمچه اکثرا دارای طرحی هشت وجهی است که دارای فضایی نسبتا بزرگ و سرپوشیده است که در دو یا سه طبقه ساخته شده و در گرداگرد صحن مرکزی آن دکان ها و حجره ها قرار گرفته اند. فضای مرکزی و وسیع تیمچه با طاق و گنبدهای مسقف شده و با کاربندی و مقرنسهای زیبا مزین می شده است. تیمچه بزرگ قم و تیمچه امینی کاشان درست در عصر انحطاط معماری ایران به صورت یک شاهکار نغز و هنرمندانه خودنمایی کرده اند.

تيمچه به معنى کاروانسراى کوچک بوده است. در دوره‌هاى معاصر به‌ کاروانسراها يا سراهاى کوچک و سرپوشيده گفته مى‌شود. فضاى تيمچه‌ها نسبت به کاروانسراها از لحاظ اقتصادى گرانتر بوده و براى عرضه اجناس ارزان قيمت استفاده نمى‌شده است. از جمله تيمچه‌ها مى‌توان به سرا و تيمچهٔ امير در تبريز، سرا و تيمچهٔ حاج‌رضا در قزوين، تيمچه نو در کاشان، تيمچه مظفريه در تبريز اشاره کرد. 

 

زیبا‌ترین تیمچه‌های ایران کجاست؟

زیبا‌ترین تیمچه‌ های ایران در شهر‌هایی قرار دارند که معروف‌ترین بازار‌های سنتی را دارند. بازار‌های سنتی اصفهان، شیراز، تهران، تبریز و کاشان، هر یک در دل خود تیمچه‌هایی دارند که حالا علاوه بر کارکرد اقتصادی، به جایی برای بازدید گردشگران تبدیل شده‌اند.

 

 


تیمچه چیست؟

از قدیم، یکی از مهمترین جاهای هر شهر بازار آن شهر بوده است. اهمیت بازار باعث شده زیباترین و خاص‌ترین نوع معماری را در آن ببینیم. بازارهای زیادی هستند که با دیدن دیوار‌ها و سقف بلند و حجره‌هایشان به وجد آمده‌ایم و راسته‌ها، سرا‌ها، حجره‌ها و تیمچه‌ها مثل اعضای بدن، بخشی از این بازار هستند.

تیمچه، حیاطی‌ست که دور تا دورش حجره‌هایی برای فروش اجناس وجود دارد. این بخش از بازار تا حدودی همان پاساژ امروزی‌ست و در خیلی از آنها، یک صنف اجناسش را عرضه می‌کند. به همان اندازه که پاساژگردی معمول و دلچسب است، اگر اهل فضاهای سنتی باشیم، تیمچه‌گردی هم ما را راضی می‌کند و اوقات خوشی را برایمان رقم می‌زند.

 

 

 

تیمچه مثقالی اصفهان

تیمچه مثقالی اصفهان

تیمچه مثقالی

بازار اصفهان که یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بازار‌های سنتی ایران است، چند تیمچه معروف دارد که از آن جمله می‌توان به تیمچه ملک و جهانگیری اشاره کرد. در نزدیکی این دو تیمچه معروف در بازار قیصریه، تیمچه زیبایی هست که هم با اسم تیمچه مثقالی و هم با اسم بازار سماور‌سازها شناخته می‌شود.

تیمچه مثقالی، اسمش را از پارچه‌های زربافت گرفته است. گرانی این پارچه‌ها باعث فروش مثقالی آنها می‌شده است و به همین دلیل اسم تیمچه، مثقالی شده است. حالا زربافت فروش‌ها جای خود را به سماور‌ساز‌ها داده‌اند.

قدم که در تیمچه مثقالی بگذاریم فضای زیبایی را می‌بینیم که هنر از سر و رویش می‌بارد.

تیمچه مثقالی از جمله قسمت‌های بازار اصفهان است که نه تنها در و دیوارش روح اصفهان را در خود دارد که کسانی که در آن مشغول به کار هستند هم انگار از اصفهان قدیم به زمانه ما پرتاب شده‌اند. در این تیمچه زیبا، کافه‌ای هم هست که بی‌ربط به دوران قدیم و جدید این مکان نیست؛ کافه مس و قالی که یکی از معروف‌ترین کافه‌های اصفهان است.

آدرس: نقش جهان، خیابان سپه

 

 

 

 


تیمچه گل بازار وکیل

تیمچه گل بازار وکیل

تیمچه گل بازار

در تیمچه گل بازار وکیل شیراز کالا‌های مختلفی عرضه می‌شود؛ از صنایع دستی گرفته تا لوازم خانگی لوکس، اما این اتفاق به هیچ وجه فضای زیبای تیمچه را خراب نکرده است.

شیرازی‌ها عادت دارند عصر‌ها به این تیمچه بروند، چرا که می‌گویند غروب خورشید در اینجا زیباست. اگر در شیراز‌گردی‌مان دنبال یک جای دنج و آرامی که با گل و گلدان‌های زیادی تزئین شده بگردیم، تیمچه گل بازار وکیل را نباید فراموش نکنیم.

آدرس: خیابان طالقانی، رو‌به‌روی حمام وکیل

 

 

 


تیمچه حاجب الدوله

تیمچه حاجب الدوله

تیمچه حاجب الدوله

سقف کاشی‌کاری شده و شیشه‌های رنگی مغازه‌ها، تیمچه حاجب الدوله را به یکی از زیباترین قسمت‌های بازار تهران تبدیل کرده است. تیمچه، در زمان ناصرالدین شاه توسط حاج علی خان حاجب‌الدوله ساخته شده و از آن وقت تا حالا سرپا مانده است. بیشتر مغازه‌های این تیمچه ظرف و ظروف و دکوری می‌فروشند.

آدرس: خیابان پانزده خرداد، سبزه میدان، بازار کفاش‌ها

 

 

 


تیمچه مظفریه

تیمچه مظفریه

تیمچه مظفریه

وقتی درباره بازار‌های سنتی ایران حرف می‌زنیم، نمی‌توانیم بازار تبریز را از قلم بیندازیم. معروف‌ترین تیمچه بازار تبریز، تیمچه مظفریه است که یکی از زیباترین تیمچه‌های ایران به حساب می‌آید.

در این تیمچه فقط فرش می‌فروشند، آن هم فرش دستباف و وقتی در آن راه برویم صدای خوردن دفه بر دار قالی از هر طرف شنیده می‌شود. عده‌ای هم فرش‌های قدیمی را روی زمین پهن کرده‌اند و همان وسط مشغول رفوی آنها هستند.

نقش و نگار فرش ایرانی که از هر جای این تیمچه دیده می‌شود، به علاوه کار‌هایی مثل رفوکاری، تیمچه مظفری را به موزه زیبای فرش تبدیل کرده.

حاج شیخ محمد جعفر امینی قزوینی این تیمچه را زمان ناصرالدین شاه ساخت. آن زمان مظفرالدین شاه، ولیعهد و حاکم تبریز بود و به قول معروف تیمچه، چشم مظفرالدین شاه را گرفت. حاج قزوینی برای اینکه تیمچه را از دست ندهد، اسم مظفریه را رویش گذاشت.

آدرس: بازار بزرگ تبریز (بلوار جمهوری، خیابان فردوسی)

 

 


تیمچه امین‌الدوله

تیمچه امین‌الدوله

تیمچه امین الدوله

برای دیدن یکی دیگر از تیمچه‌های زیبای ایران باید به شهر کویری کاشان برویم. کاشان، فقط شهر خانه‌های تاریخی نیست، چنانکه بازار زیبای کاشان جاذبه‌های زیادی دارد که یکی از مهمترین آن تیمچه امین‌الدوله است.

مثل تیمچه حاجب‌الدوله در تهران، تیمچه امین‌االدوله کاشان هم به دلیل مقرنس‌کاری‌های سقفش مشهور شده است. استاد علی مریم کاشانی بین سال‌های ۱۲۸۰ تا ۱۲۸۴ هجری قمری یعنی اواخر دوره قاچار این تیمچه زیبا را ساخته است. این تیمچه به وسیله دو در بزرگ چوبی به بازار وصل می‌شود. سال  ۱۳۵۳ این تیمچه  به ثبت ملی رسید.

 

 

منبع : معماری بازار

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 215 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1400 ساعت: 14:45

نصب درب ضد سرقت در مشهد

نصب درب ضد سرقت استاندارد در مشهد

 

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت همان گونه که از اسم آن مشخص است به دربی گفته میشود که مانع از ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است این اطمینان به منزله ی صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.

 

بر خلاف درب های معمولی این گونه درب ها در مقابل فشار ، برش ، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی (آکاردئونی) دارند که اشاره به این مطلب ضروری می باشد که باید درب مورد استفاده قرار گرفته از استانداردهای این محصول بر خوردار بوده و از درب های متفرقه با ابزار یراق معمولی نباشد و در همه جهات دارای استاندارد جهانی این محصول باشد که در ادامه اشارات و راهنمایی هایی در خصوص خرید این محصول و مد نظر قرار دادن چند نکته اساسی در هنگام انتخاب آن کرده ایم.

 

متاسفانه مرجع دقیق و کاملی در مورد درب های ضد سرقت و اشنایی آن در دسترس عموم نیست و متاسفانه اندک شرکت هایی از این نا آگاهی مردم سو استفاده کرده و درب های در شکل و شمایل درب های ضد سرقت را به عنوان درب ضد سرقت به فروش میرسانند که از چند و یا حتی هیچکدام از استاندارد های این گونه درب ها بر خوردار نبوده و دارای ایمنی معمولی در حد درب های معمول و ضد سرقت میباشند به طور مثال در میان دو رویه درب هیچ گونه ورق فلزی به کار نرفته باشد که با دیدن درب و نداشتن آگاهی در این خصوص فهمیدن آن بسیار مشکل می باشد.در این مقاله سعی شده است تا حدودی به این مسئله پرداخته و آشنایی و نکات لازم را در خصوص این گونه درب ها در حد قابل قبولی ارائه کنیم.

 

 

 

 

ساختار درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از یک لایه داخلی از جنس فولاد ساخته شده که این لایه با دو لایه دیگر از جنس چوب روکش داده می شود. در فضای داخلی این درب ها عایق پشم سنگ با دانسیته بالا کار گذاشته می شود که نوعی عایق صوتی و حرارتی به شمار می آید.

قفل ها و یراق آلاتی که در این نوع درب ها به کار می روند با درب های معمولی متفاوت و از نوع گاو صندوقی هستند. در واقع درب توسط دو یا سه قفل به چهارچوب متصل می شود. بنابراین استفاده از درب های ضد سرقت نه تنها آرامش خیال و امنیت را برای ساکنین ساختمان به ارمغان می آورد، بلکه از هدر رفت انرژی و انتقال سر و صدا نیز جلوگیری می کند.

 

 

 

روکش های درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت با استفاده از متریال های متعدد روکش می شوند که هر کدام شامل ویژگی های خاص خود هستند. این روکش ها به شرح زیر می باشند:

 

 

 روکش چوب طبیعی

به منظور روکش کاری درب ضد سرقت از چوب راش و چوب گردو استفاده می شود. چوب گردو دارای رگه های بیشتری نسبت به چوب راش است و رنگ آن زیباتر است، از این رو بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

 

 

 روکش هایگلاس

روکش هایگلاس همانطور که از نامش پیداست سطحی صاف و براق داشته و از مقاومت لازم برای پوشش درب برخوردار است. این روکش نور را منعکس می کند و زیبایی فوق العاده ای به درب می بخشد. روکش هایگلاس اصولاً یک رو بوده و یک طرف آن با لایه ای از سلفون پوشیده شده و طرف دیگر از جنس کاغذ یا ملامینه و به رنگ سفید می باشد.

 

 

 روکش پی وی سی

یکی از ویژگی های بارز روکش پی وی سی انعطاف پذیری بالای آن است، از این رو به راحتی می توان اشکال و نقش و نگارهای ریز و درشت و قسمت های ابزار خورده عمیق را با استفاده از آن روکش کرد.

مقاومت در برابر رطوبت نیز از دیگر ویژگی های روکش پی وی است اما این روکش در برابر سائیدگی، حرارت و مواد اسیدی و بازی مقاومت پایینی دارد. روکش پی وی سی در رنگ های مختلف و به صورت صاف، مات، براق و رگه دار و حتی با طرح های برجسته در ضخامت های مختلف تولید شده و در اختیار سازندگان درب ضد سرقت قرار می گیرد.

 

 

روکش اکریلیک

روکش اکریلیک از قابلیت ترمیم پذیری برخوردار است و مقاومت آن در برابر ضربه و حرارت بالا می باشد. این روکش آنتی باکتریال است و تنوع بالای آن باعث شده به عنوان روکشی بسیار زیبا و بدون هیچ خط و خشی شناخته شود. انعطاف پذیری روکش اکریلیک در دمای ۸۰ درجه سانتی گراد بسیار بالا می باشد.

 

روکش ملامینه

این روکش که در ابعاد و طرح های گوناگون قابل استفاده است از کاغذ آغشته به رزین ملامین فرمالدئید ساخته می شود. از ویژگی های بارز این روکش می توان به مقاومت در برابر حرارت، سائیدگی، خراشیدگی و رطوبت اشاره نمود. برای چسباندن این روکش بر روی صفحات نئوپان و ام دی اف نیازی به چسب مخصوص نیست، زیرا از طریق فشار و حرارت پرس به راحتی می چسبند.

 

 

منبع : نصب درب ضد سرقت در مشهد

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 180 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1400 ساعت: 14:36

معماری بازار خان یزد

معماری بازار سنتی خان یزد

معروفترین بازار تاریخی یزد، بازار خان است. این بازار که قدمت آن به دوره افشاریه می رسد، در واقع طویلترین بازار یزد هم هست. بازار خان یزد یکی از بازارهای سرپوشیده تاریخی و پراهمیت ایران است که همانند سایر بازارهای ایرانی از معماری ویژه‌ای بهره می‌برد.

بازار خان یزد مشتمل بر دو بخش متقاطع شمالی-جنوبی و شرقی-غربی است. بازار خان یزد در مجموع ۲۷۴ متر طول دارد که آن را به کوچک‌ترین بازار ایرانی بدل می‌سازد. هرچند که همین بازار، طولانی ترین و عریضترین بازار این شهر به شمار می‌رود. در ساخت این بازار نیز همانند سایر بناهای شهر یزد، عمدتا از مصالحی همچون آجر، خشت، گچ و گل استفاده شده است. بازار خان یزد از راسته‌ها، بازارها و تیمچه‌های متعددی تشکیل شده است که در گذشته هر یک با نام خاص خود شناخته می‌شدند.

 

 

معماری بازار

 

 

 

 بازار خان یزد که گاهی به صورت بازار خوان نوشته می شود، در میان مکان های دیدنی و گردشگری شهر یزد آن چنان خودنمایی می کنه که با قدمت و معماری فوق‌ العاده‌اش، گردشگران را سر ذوق آورده.

پلان این بازار قسمت ‌های مختلفی داره و از زمان های قدیم تا حالا، یکی از مهم‌ترین مراکز مبادله‌ کالا در میان مردم بوده و حتی امروزه هم همچنان اهمیت تجاری خود را برای مردم یزد حفظ کرده. اگه می خوای با معماری، تاریخچه، ساعت کار و جاهای دیدنی بازار خان یزد آشنا بشی، باز هم همراه من باش تا شما رو به یکی از مراکز خرید کهن شهر ببرم تا به این سوال هم جواب داده باشیم: کجای یزد برویم؟

 

شاید خودت هم خوب می دونی که شهر یزد یکی از قدیمی‌ ترین و زیباترین شهرهای ایرانه. این شهر دارای آب‌ و هوای خشکی هست اما برخلاف خشکی آب‌ و هوایش، روح تازه دمیده شده در شهر، می تونه جان و روان تو رو آرامش بده. فکر نکن که یزد، کویریه و تو نمی تونی هیچ جای دیدنی، اونجا پیدا کنی؛ برعکس! این شهر جزو معروف ترین مکان های دیدنی ایرانه. حتی خارجی ها هم جاهای دیدنیش رو می شناسن.

 واژه‌ “یزد” به معنای شهر خدا و سرزمین مقدسه و خالی از لطف نیست که این شهر را به همراه جاذبه‌ های دیدنی و تاریخیش به راستی برازنده‌ این اسم بدونیم.

حالا بپردازم به علت این که چرا بازار خان یزد هنوز هم معروفه و این قدر توریست ها بهش علاقه دارن:

هر ساله به سبب تنوع کالایی موجود در این بازار و محصولات سنتی اون، تعداد زیادی از گردشگران و حتی مردمان محلی، چرخه خرید و فروش رو در این جا زنده نگه داشتن. گذر زمان هم نتونسته از رونق این بازار، کم کنه.

 بسیاری از سوغاتی‌ های ارزشمندی که مسافران یزد برای دوستان و خانواده خودشون تهیه می‌ کنن از بازارخان یزد قابل تهیه هست. شما هم اگه به شهر یزد سفر کنی می تونی بسیاری از ظروف مسی، دستمال یزدی، ترمه، پارچه و… رو از همین بازار بخری.

 علاوه بر خرید کردن می‌ تونی از معماری بی ‌نظیر و فضای تاریخی زیبای اونجا نیز لذت ببری. حتی مردم محلی شهر یزد هم بسیاری از اقلام روزمره خودشون رو از این بازار تهیه می‌ کنن. خیلی از افراد هم ترجیح میدن کلاهای مهم و ضروری مثل سوغاتی ها و حتی جهیزیه دخترانشان رو از همین جا بخرن.

بازار خوان یزد علاوه بر اهمیت تجاری، دارای اهمیت گردشگری هم هست. به نظرم کمتر کسی پیدا میشه که به یزد سفر کنه اما دلش نخواد که یه سری به این بازار زیبا و سنتی بزنه. شما هم اگه به این بازار بری حتماً روحیه ات عوض می شه و علاوه بر اون، با بخشی از تاریخ غنی ایران هم آشنا می شی. حال و هوای این بازار قدیمی‌، شما رو در تاریخ به عقب می‌ کشونه؛ این جا می تونی تصاویری رو ببینی که اون ها رو تا بحال فقط توی فیلم‌ های قدیمی ایرانی دیده‌ بودی.

 

 

تاریخچه بازار خان یزد

 تاریخچه بازار خان در یزد مربوط به عهد قاجاریه است که 274 متر طول و 4 تا 6 متر ارتفاع داره. این بازار به دو بخش تقسیم می شه: شمالی و جنوبی؛ شرقی و غربی.

بخش شمالی و جنوبی بازار، 53 باب مغازه و بخش شرقی و غربی، 100 باب مغازه داره. بنابراین به طور کلی متشکل از 153 باب مغازه می شود.

 از اون جایی که این بازار یکی از بزرگ ‌ترین و طویل ‌ترین بازارهای منطقه محسوب می شه، این تقسیم بندی، دسترسی و آشنایی با قسمت‌ های مختلف بازار رو آسان‌ تر می کنه. البته گفته شده که این تقسیم ‌بندی به علت ساخت خیابان قیام بوده و باعث شده که حتی برخی حجره ‌های بازار خان خراب بشن.

 این بازار در زمان ناصر الدین شاه توسط محمد تقی بافقی و نوادگان او احداث شد. محمد تقی خان بافقی، موسس خوانین و یکی از حکام یزد بوده که در طول عمر خودش آثار گران ‌بهایی نظیر باغ دولت آباد، بازار قیصریه، میدان خان، باغ گلشن و مدرسه خان را به جا گذاشته. به دلیل معماری منحصر به فرد این بازار، عده‌ای معتقد هستن که ساخت این بازار به صورت تدریجی صورت گرفته. این نظریه تقریباً کمی قابل تامله، چون که بازار خوان به عنوان یک مجموعه مادر معرفی شده که دارای زیر مجموعه‌ های دیگه ای نیز می باشد.

در اصل باید گفت بازار خان یزد، زیر مجموعه‌ “مجموعه‌ خان” هستش که  شامل بازار، حمام خان، مدرسه خان و میدان خان می شود. از اون جایی که این مجموعه، بسیار عظیمه، طبیعیه که تمام بازار در دوره‌ قاجاریه ساخته نشده باشه و بخشی از آن هم متعلق به افشاریه باشه!

اسم گذاری این بازار هم داستان جالبی داره. بهتره این قسمتش را هم گوش کنی، حتماً برات جذابه:

 در یزد قدیم، تنها افراد بزرگ شهر و یا افرادی که بهشون می گفتن “خان‌”، اجازه ورود به این بازار رو داشتن و مردم عادی یا همون رعیت ‌ها حق رفت و آمد در این بازار رو نداشتن! به همین دلیله که اسم اینجا را “بازار خان یا همان بازار خوان” گذاشتن.

باید بهت بگم که این بازار به اندازه ای قدیمی و ارزشمنده که مجموعه‌ کل این منطقه در سال 1382 با شماره 8544 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

 

معماری بازار خان در یزد

 بازارها معمولاً ستون ‌های اقتصادی شهرهای قدیمی از جمله یزد بودن. این مسأله از دوره های قبل از اسلام تا به حالا هم صادق بوده. در این قسمت می خوام تو رو به دوره های کهن ببرم، جایی که به تاریخ بازار خان یزد مربوط بشه:

یزد در روزگاران قدیم به دلیل این که در مسیر جاده‌ ابریشم قرار داشته یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ ها برای تجارت و بازرگانی بوده و همین امر باعث شده تا بازارهای زیادی را در خودش داشته باشه؛ تا جایی که این بازارها به وسیله‌ دالان‌ هایی به همدیگه وصل میشن و یک مجموعه بزرگ مانند بازار سنتی خان رو به وجود میارن. این بازارها محل فروش صنایع دستیِ قدیمی و سنتی هستن که عمده‌ ترین کالاهای مورد معامله در این بازارها شامل طلا، شیرینی‌ های یزدی، پارچه و فرش میشن.

می تونیم انتظار داشته باشیم که به سبب اهمیت بازارها در بافت این شهر قدیمی و موقعیت اون در گذشته، پلان معماری بازارها در این شهر باید کمی منحصر به فرد باشه. خب بهتره که الان بپردازم به توضیحاتی درباره معماری بازارخان یزد:

معماری بازار خان یزد چیزیه که می‌ تونیم از اون به عنوان یکی از نماد‌های معماری بازارهای سنتی اسم ببریم. این بازار در واقع طولانی‌ ترین بازار یزد به حساب میاد. مصالح به کار رفته برای ساخت این بازار عمدتا خشت، گل، آجر و گچ هست و همین انتخاب نوع مصالح باعث شده که این بازار حتی در تابستان ‌های گرم شهر یزد، دارای محوطه خنک باشه.

 چون که این بازار، طولانی‌‌ ترین بازار شهر یزده، تیمچه ‌های (منظور از تیمچه، همون کاروانسرا‌های کوچکیه که در دل بازارهای سنتی و قدیمی قرار دارن) متعددی داره و باعث پیچ در پیچ شدن این بازار قدیمی میشن.

 هر قسمت از ابن بازار اسم های مشخصی داره و در هر قسمت، حرفه‌ خاصی در جریانه. در میون تمام این بازارها، بهترین معماری، متعلق به بازار قیصریه در فاصله‌ میدان خان و مدرسه خان هستش. این بازار به فروش پارچه اختصاص داره اما معماری آن نسبت به سایر بازارها زیباتره. شاید بگی که اسم بازار قیصریه را هم تا حالا برای شهر اصفهان شنیده بودی؛ اما شهر یزد هم همین بازار را داره که معماری های منحصر به فردی داره.

 این بازار دارای دو در چوبیه که به وسیله آن، بازار باز و بسته می‌ شه. این بازار به لحاظ معماری به یک راسته فرعی، دالان یا تیمچه وصل بوده و معمولاً کالاهای گران ‌بها و ارزشمند در آن معامله می‌شده. این بازار قیصریه در سال 1381 با شماره 7795 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده.

 

 

بازار خان یزد کجاست و ساعات کار آن به چه صورت است؟

 برای سفر به یزد می توانی از هواپیما استفاده کنی در غیر این صورت می توانی با کلیک یا تاچ روی عبارت های تور یزد با قطار یا تور یزد با اتوبوس به صفحه مربوطه بروی آن ها رو امتحان کنی. وقتی به شهر یزد رسیدی و تصمیم گرفتی که از بازار خان یزد دیدن کنی، آدرس آن بدین صورت می باشد:

باید به سمت چپ میدان امیر چخماق بری، بعدش وارد خیابان قیام بشی و بری به سمت بازار خان. قطعاً یه سفر گردشگری جذاب رو در این مکان خواهی داشت.

ساعت کار بازار خان نیز تقریبا در اکثر مواقع از 8 صبح الی 10 شب می باشد.

 

 

 

منبع : معماری بازار یزد

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 175 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1400 ساعت: 20:51

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش چیست؟

همانگونه که از عنوان مشخص است، یک همکاری برای فروش محصول یا محصولات را همکاری در فروش می نامند. در همکاری در فروش هم تولیدکننده و هم بازاریاب از فروش حاصل شده، سود می برند و هر کدام می توانند روی کار تخصصی خودشان متمرکز شوند. در واقع تولیدکننده می تواند تمرکز خود را بر روی تولید محصولات با کیفیت قرار دهد و فروشنده یا بازاریاب هم می تواند بر روی فروش بیشتر محصول و کسب سود بیشتر متمرکز شود.

 

 

مفهوم اصلی همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک کالا یا خدمات شود. این کار اغلب توسط کسانی صورت می‌گیرد که خودشان تولیدکننده و یا صاحب محصول نیستند. وظیفه کسی که قصد همکاری در فروش را دارد؛ معرفی محصول، ویژگی‌ها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند.

همکاری در فروش روش‌های گوناگون و متنوعی دارد، اما بهترین و پربازده‌ترین آن استفاده از اینترنت است. اینکه شما به عنوان یک معرف، محصول مورد نظر را به شیوه‌های درست تبلیغ کنید و بابت هر فروش که از سمت شما انجام بگیرد پورسانت و یا درصدی از فروش را دریافت کنید.

همکاری در فروش، یک کسب‌وکار خانگی ایده‌آل است، چراکه برای شروع به پول زیادی احتیاج ندارد و نیازی به تولید، انبار کردن و ارسال محصولات یا رساندن خدمات به دیگران نیست. درواقع به شما پول پرداخت می‌شود تا مشتری‌ها و مصرف‌کننده‌های جدید را به کسب‌وکارهای مختلف متصل کنید.

 

منبع : همکاری در فروش فایل درآمد برتر

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 192 تاريخ : شنبه 15 خرداد 1400 ساعت: 19:24

راسته بازار چیست ؟

راسته بازار

 

 

معماری بازار

 

راسته بازار

 راسته یا رسته یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده هر بازار است. راسته به خیابان و گذر اصلی بازار می‌گویند که معمولاً در آن یک صنف خاص فعالیت می‌کند. دلیل نامگذاری این نوع گذرها در بازار به «رسته» هم همین گرد آمدن افراد یک صنف در آن است. وجود تنوع و رقابت برای فروش کالا یکی از فلسفه‌های ایجاد رسته‌های مختلف در بازار و عرضه محصولی مشابه و مشترک در تعداد زیادی مغازه و حجره در کنار هم بود. وجود راسته یا رسته در بازار علاوه بر اینکه دست مشتری را برای خرید باز می‌گذاشت نفعی هم برای فروشنده‌ها داشت؛ در چنین شرایطی فروشنده تسلط بیشتری بر بازار داشت و خیلی زود در جریان جزیی‌ترین تحولات بازار قرار می‌گرفت؛ آن هم در شرایطی که هنوز خبری از تلویزیون و فضای مجازی و حتی تلفن نبود و خبرها با سرعت کند به گوش مردم می‌رسید. 

 

نبود خانه مسکونی در راسته اصلی بازار هم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اجزا بود و دو طرف راسته‌ها را تنها مغازه‌ها و حجره‌های فروش و عرضه کالا تصرف کرده بود. راسته‌های اصلی به راسته‌های فرعی راه داشتند و راسته‌های فرعی به کوچه‌هایی ختم می‌شدند که در آن خانه‌های مسکونی به چشم می‌خوردند. این خانه‌ها در بازار تهران اغلب محل سکونت طبقه متوسط جامعه و کارگرانی بود که در بازار تهران مشغول به کار بودند. طبقه متمول و سرمایه‌دار جامعه در تهران قدیم معمولاً در خانه‌ای بیرون از بافت بازار سکونت داشتند تا از شلوغی بازار دور باشند. اکنون خانه‌های قدیمی بازار تهران که قدمت آنها به اوایل دوره قاجار می‌رسد خالی از سکونت است و به انبار نگهداری کالا تبدیل شده‌اند. راسته کفاش‌ها که درست مقابل سبزه‌میدان قرار دارد یکی از مهم‌ترین راسته‌های بازار تهران است. 

 

راسته اصلی بازار

بازار اصلی معمولاً خطی است و در کنار مهمترین خطوط شهر واقع شده است. به همین دلیل مهمترین بخش و جز اصلی بازار توالی اصلی آن است. سفارشات بازار در ساده ترین شکل و در هر طرف فروشگاه های فیزیکی شکل می گیرد. بیشتر بازارها به تدریج ایجاد و توسعه می یابند ، بنابراین ترتیب این بازارها به طور غیر مستقیم و ارگانیک از طریق روش های مدرن انجام می شود. چند بازار اندک که توسط حاکمان یا افراد خیرخواه ساخته شده ، بصورت مستقیم طراحی شده اند.

اصناف مختلفی در امتداد یک راسته اصلی قرار گرفته به این ترتیب که هر صنف در بخشی از راسته اصلی قرار گرفته است. در بعضی از شهرهای بزرگ دو یا چند راسته اصلی به صورت موازی یا متقاطع وجود دارد.

 

 

راسته فرعی بازار

بازارهایی که در شهرهای کوچک قرار داشتند ، فقط یک راسته اصلی را شامل می شدند اما در شهرهای بزرگتر علاوه بر راسته اصلی بازار، چند راسته فرعی هم به صورت موازی یا عمود بر راسته اصلی بوجود می آمد که بخاطر توسعه بازار در مسیرهای فرعی بود. هر چقدر میزان فعالیت های اقتصادی در شهر مورد نظر بیشتر بود تعداد راسته ها و معابر فرعی هم بیشتر می شد. در اغلب موارد هر کدام از راسته های فرعی به یکی از اصناف و مشاغل اختصاص داشت و فقط همان کالای خاص در آن راسته موجود بود.

 

 

 

منبع : معماری بازار

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 21:27

اجرای سقف پاسیو

اجرای سقف پاسیو

پوشش و اجرای سقف پاسیو , سقف کاذب حیاط خلوت و دیوار

پاسیو در اصل یک فضای نورگیر برای محیط‌های داخلی است که باعث می‌شود تا بتوان نور فضاهای بسته را افزایش داد. البته از این فضا برای زیباسازی خانه نیز استفاده می‌شود و کاربرد زیادی دارد. هر چند ظاهر این کلمه ممکن است نشان دهنده سبک‌های معماری غربی باشد، ولی از گذشته تا کنون در معماری ایرانی دیده می‌شود. از این محیط استفاده‌های زیادی می‌شود و می‌توان با طرح‌های مختلف آن را آراست. از این ‌رو یک بخش مهم به خصوص در منازل چند طبقه است. با ما همراه باشید تا در مورد این فضای زیبا و رویایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

 

پاسیو در چه منازلی طراحی می‌شود؟

در واقع نیاز به پاسیو در خانه‌های آپارتمانی بیشتر از خانه‌های ویلایی احساس می‌شود. زیرا آن‌ها دسترسی کمتری به نور دارند. البته از پاسیو در خانه‌های یک طبقه و ویلایی نیز می‌توان استفاده کرد. پاسیو علاوه بر تأمین نور کافی منزل، به زیباسازی و فضاسازی محیط داخلی آن نیز کمک شایانی می‌کند. پاسیو سبب بهبود روشنایی طبیعی محیط داخلی منزل شده و به بخش‌های مختلف خانه، مخصوصاً بخش‌های پشتی خانه که از پنجره‌ها دور هستند، نور کافی را می‌رساند.

در بسیاری از منازل، بخش پشتی خانه را می‌توان به طراحی پاسیو اختصاص داد. و از آن برای رشد و پرورش گیاهان و حتی درختان میوه استفاده کرد. شما می‌توانید در این مکان گل‌های زیبا و مورد علاقهٔ خود را در گلدان‌ها و جعبه‌های گوناگون کشت کنید و در طول روز از انرژی بی‌نظیر آن بهره ببرید.

 

هر چند نیاز به پاسیو برای خانه‌های آپارتمانی بیشتر احساس می‌شود، ولی حتی در یک خانه یک طبقه نیز طراحی پاسیو می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این بخش نه تنها سبب می‌شود تا نور کافی به منزل برسد بلکه به طرق مختلف می توان برای زیباسازی خانه از این بخش استفاده کرد. معمولاً پاسیو به علت داشتن نور کافی، مکانی مناسب برای پرورش گل و گیاه است و در اکثر خانه‌ها از آن به نام گلخانه نیز یاد می‌شود. در این صورت از نظر تصفیه هوای خانه نیز گامی موثر برداشته است. از این‌رو می‌بینید که پاسیو دارای مزایای زیادی است.

 

پوشش و اجرای سقف پاسیو , سقف کاذب حیاط خلوت و دیوار

 

ساخت و طراحی پاسیو در دکوراسیون داخلی منازل

طرح‌ها و ایده‌های بسیار زیادی برای طراحی پاسیو وجود دارد، اما مهم‌ترین نکته در طراحی آن، هماهنگی این بخش با دیگر بخش‌های خانه می‌باشد. برای نمونه، اگر از لمینت یا پارکت به عنوان کفپوش منزل خود استفاده کرده‌اید، باید کف پاسیو را نیز با همان دسته از لمینت‌ها یا پارکت‌ها طراحی کنید. درواقع تضاد ناآگاهانه و هماهنگ نشده بین پاسیو و دیگر بخش‌ها، ناخوشایند بوده و چهرهٔ دلنشینی را ایجاد نمی‌کند. همچنین روش دیگر، استفاده از کاشی‌هایی با رنگ و طرح متناسب با کفپوش منزلتان می‌باشد که می‌تواند ترکیبی جذاب را به وجود آورد.

یکی دیگر از نکات مهم درحین طراحی پاسیو در دکوراسیون داخلی منازل، توجه به متراژ بنا و حداقل متراژ فضای اختصاص یافته به آن می‌باشد. شما می‌توانید در این زمینه با مشاوران و متخصصان طراحی مشورت کنید تا بعدها با مشکل برخورد نکنید. اما هرچه‌قدر که فضای بیشتری را به این بخش اختصاص دهید، مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

برای طراحی آن نیز می‌توان از روش‌ها و آیتم‌های مختلفی بهره برد. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از المان‌هایی همچون صندلی ماساژ، آب‌نما، آکواریوم و… محیط مناسبی را برای ریلکسیشن خود فراهم کنید. استفاده از آبنما یا آب‌چکان، زیبایی و جذابیت پاسیو را دو چندان کرده و حس تازگی و طراوت را در ویلای شما به ارمغان می‌آورد. البته توجه داشته باشید که در زمان طراحی و ساخت پاسیو، حتماً پیش‌نیازهای لازم برای نصب آبنما را همچون لوله‌کشی و قرار دادن پمپ و… را از قبل انجام دهید.

 

 

پوشش و اجرای سقف پاسیو , سقف کاذب حیاط خلوت و دیوار

 

فواید پاسیو

مکانی عالی برای نورگیری است

مهم‌ترین هدف از احداث پاسیو، انتشار نور به فضای داخل است. انسان‌ها برای اینکه بتوانند در چهار دیواری خود احساس آرامش و آزادی بیشتری کنند، به نور طبیعی نیاز دارند. نور طبیعی به احساس سرزندگی، شادی و طراوت در انسان کمک می‌کند و به او امکان ارتباط با بیرون را می‌دهد. یقیناً افرادی که به دنبال خرید خانه هستند، روی حیاط محصور حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

به تهویه هوا کمک می‌کند

خانه جایی است که همه ما در پایان یک روز کاری سخت برای استراحت به آنجا می‌رویم. یکی از مزایای مشترک داشتن پاسیو این است که محلی برای گشودن است. به فرد اجازه می‌دهد از هوای تازه لذت ببرد بدون اینکه توسط باران خیس شود و روبروی نور مستقیم خورشید قرار گیرد. از مهم‌ترین جوانب مثبت حیاط محصور تهویه هوا و دمیددن هوای تازه به محیط داخل است.

منطقه‌ای تفریحی است

یکی دیگر از مزایای اضافی پاسیو به ویژه در خانه‌های حیاط‌دار یک یا دو طبقه، موارد سرگرمی آن است. چه در حال برنامه ریزی برای باربیکیو هستید، چه میهمانی با خانواده یا دوستان خود، حیاط محصور فضای باز مناسبی را برای سرگرمی فراهم می‌کند. این مهم باعث می‌شود تا بدون آنکه در معرض شرایط محیطی مختلف قرار گرفت (بارندگی یا سرما و گرما)، از یک محیط باز و سرسبز که به خوبی طراحی شده است نهایت لذت را بُرد.

به خانه ارزش می‌ بخشد

افزایش ارزش منزل از دیگر فواید پاسیو است. خانه‌ای که تاریک باشد اغلب مورد توجه خریدار قرار نخواهد گرفت. همانطور که در بالا بیان کردیم، هدف از ساخت حیاط محصور، نورگیری است. بنابراین، اگر در ساخت ساختمان، مقدار نور حاضر الزمات نورگیری را برآورده نمی‌کند، احداث Patio ضروری است. در هر صورت، در نظر گرفتن پاسیو برای واحدهایی که مشکل نورگیری دارند، از نظر قانونی الزامی است.

 

 

 

پوشش و اجرای سقف پاسیو , سقف کاذب حیاط خلوت و دیوار

 

پوشش سقف در طراحی پاسیو

برای پوشش سقف در گذشته اکثر از شیشه های معمولی استفاده می شد. ولی امروزه بسیاری از مصالح جدید نیز وجود دارند که امروزه از مصالحی مانند فایبر گلاس شفاف، پلی کربنات شفاف و پوشش حبابی نورگیر برای سقف این بخش از خانه استفاده می کنند.

هر کدام از این مصالح دارای ویژگی های خاص خود هستند که پوششی مناسب برای نورگیر خانه هستند. به عنوان مثال پلی کربنات شفاف در مقابل گرما و تابش مستقیم خورشید مقاومت و ماندگاری بالایی دارد و می تواند سال ها با همان کیفیت اولیه کار کند. ممکن است در بالای نورگیر سقف های متحرک نیز به کار گرفته شود. در این صورت می توان برخی مواقع که دوست دارید در نورگیر خانه خود استراحت کنید یا وقت بگذرانید با بستن سقف متحرک از ورود نور زیاد در محیط جلوگیری کنید.

 

 

طراحی پاسیو و بخش‌های نورگیر آن

در طراحی های قدیمی نورگیر، حتماً نور از بخش سقفی آن وارد می شد؛ اما امروزه ممکن است علاوه بر این بخش، قسمت هایی مانند دیواره ها نیز از شیشه یا مصالح نورگیر استفاده شود. البته گاهی اوقات نورگیر از سقف های کامل و دارای بخش هایی از شیشه و نورگیر دارد. همیشه نیاز نیست کامل سقف پاسیو، از شیشه یا مصالح شفاف ساخته شود ولی باید بتواند به اندازه کافی نور را به داخل محیط هدایت کند.

طراحی پاسیو در آپارتمان ها باید از ابتدا انجام شود ولی ممکن است در خانه های ویلایی بخشی را در بیرون از منزل به عنوان پاسیو در نظر گرفت و آن را با کمی ساخت و ساز به عنوان یک محیط کاربردی و زیبا طراحی کنید. برخی افراد حتی در قسمت پاسیو خانه‌ی خود مبلمان قرار می دهند و از آن به عنوان یک فضای بسیار کاربردی استفاده می کنند. همچنین قرار دادن تخت های آفتاب گیر می توان از این نعمت رایگان برای آفتاب گرفتن استفاده کرد.

 

 

پوشش و اجرای سقف پاسیو , سقف کاذب حیاط خلوت و دیوار

 

تفاوت حیاط خلوت و پاسیو در چیست؟

برخی افراد حیاط خلوت را با پاسیو اشتباه می‌گیرند. ولی این دو تفاوت‌های اساسی با هم دارند. هر چند هر دو بخش دارای وجوه تشابهی هستند ولی پاسیو دارای سقف است و ممکن است در داخل فضای خانه نیز طراحی شود.حیات خلوت دارای سقف شفاف نیست و اکثر اوقات اصلاً سقفی ندارد. حیات خلوت در اصل حیاتی است که در قسمت پشتی خانه طراحی می‌شود و معمولاً دارای درب ورودی نیست و گاهی اوقات حتی بسیار می‌تواند بزرگ باشد.

پاسیو هم می‌تواند در بخش انتهایی منزل و هم در وسط آن طراحی شود. در حیات خلوت می‌توان درختان میوه و تزئینی بزرگ نیز کاشت ولی در پاسیو از گل و درختان گلدانی می توان استفاده کرد، زیرا یک فضای بسته است و امکان رشد و بلند شدن زیاد درختان در آن وجود ندارد.

 

 

پوشش و اجرای سقف پاسیو , سقف کاذب حیاط خلوت و دیوار

 

از چه مصالحی در نورگیر می‌توان استفاده کرد؟

دیواره‌های پاسیو را می‌توان با توجه به موقعیت قرارگیری آن با مصالح مختلفی طراحی کرد. اگر پاسیو در بیرون از فضای منزل باشد می‌توان دیواره‌های آن را از شیشه یا پلی کربنات ساخت تا روشنایی کافی داشته باشد. در فضای داخلی نیز دیوارها را با مصالحی مانند کاشی، سرامیک، چوب، پی وی سی و ... پوشش داد. اگر در پاسیو از آب یا آبفشان و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود باید مصالح ضد آب استفاده کرد و از چوب‌هایی که در برابر رطوبت عایق نیستند نمی‌توان استفاده کرد.

دیواره‌ها را می‌توان با کفپوش‌های سه بعدی نیز زیباتر کرد و نمایی بسیار جالب به آن داد. روی هم رفته با توجه به معماری و مصالح مختلفی که امروزه وجود دارند می‌توان طراحی بسیار متنوعی را در این محیط ایجاد کرد. طراحی پاسیو به کمک لوازم تزئینی و درختچه‌ها و گل‌ها بسیار متنوع‌تر می‌شود و می‌توان آن را به زیباترین قسمت خانه خود تبدیل کنید که بسیار انرژی بخش نیز می‌تواند باشد.

 

 

منبع : اجرای سقف کاذب

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 21:26

معماری بازار اراک

معماری بازار سنتی اراک

 

 

معماری بازار

 

 

با اینکه بازار سنتی اراک شهرت زیادی ندارد اما از متفاوتترین بازارهای سنتی ایران است. این بازار که تاریخی به قدمت شهر اراک دارد، در واقع استراتژیکترین محل شهر بوده‌ است. بازار اراک در قرن سیزدهم هجری قمری احداث شد. بنای آن به صورتی بود که بتوان از همه دروازه های شهر وارد آن شد و دقیقا چارسوق بازار، میدان مرکزی شهر باشد.

معماری بازار اراک هم از زیباترین معماری های بازار ایران است. بازار اراک را براساس مدلی متقارن بنا کرده اند. جوری که همه گوشه های بازار با یکدیگر تقارن دارند و جلوه زیبایی به بنای این بازار بخشیده اند. کشاورزی قوی اطراف شهر اراک و تولید فرش، مهمترین علت رونق بازار اراک بوده است. بازار اراک حدود 30 تیمچه و راسته دارد که در شاخه های مختلف فعالیت دارند.

 

 

بازار اراک یکی از بناهای نخستین شهر اراک است. با این همه بنای مجموعه بزرگ بازار اراک شامل حمام، مسجد، مدرسه، آب انبارها، گذرها و کاراوانسراها در زمان فتحعلی شاه قاجار و توسط یوسف خان گرجی در سال ۱۲۲۸ هجری قمری در بافت مرکزی سلطان آباد (نام قدیم اراک) بنیان گذاشته شد. این بازار به مرکزیت چهارسوق، دارای دو مسیر شمالی، جنوبی و شرقی، غربی است که از ۴ جهت به دروازه‌های قدیم شهر متصل می‌شده‌است و به نوعی استراتژیک‌ترین نقطه شهر در زمان‌های گذشته بوده‌است.

 

تاریخچه ساخت بازار اراک

تاریخ شکل‌گیری و ساخت بازار به دوران ساخت شهر قدیم سلطان آباد (اراک امروزی) بازمی‌گردد و در واقع تاریخ ساخت بازار شهر با تاریخ ساخت شهر یکی است، گرچه ساخت شهر چند سالی طول کشیده ولی در متون تاریخی به زمان دقیق ساخت بازار اشاره‌ای نشده‌است. چنان‌که در اسناد و کتاب‌های تاریخی بیان شده ساخت شهر احتمالاً حدود بیست سال طول کشیده و در این میان بنای بازار و ارکان آن مانند راسته‌ها و سراها و دالان‌ها در خلال همین سال‌ها ساخته شده‌است.بنای اولیه این بازار را حاکم وقت اراک (سپهدار اعظم) که نام مسجد و مدرسه‌ای در بازار نیز به نام وی می‌باشد در اوایل قرن ۱۳ گذاشت.

یکی از دلایل ساخت بازار وجود اقتصاد قوی در اطراف شهر سلطان آباد بود. مرغوبیت محصولات کشاورزی در منطقه عراق (اراک) و نیز شهرت جهانی فرش ساروق و نیاز به ایجاد مرکزی برای فروش محصولات انگیزه اصلی ایجاد شهر و بازار آن از لحاظ اقتصادی بود.

 

 

معماری بازار اراک

مجموعه بازار اراک بر اساس طرحی از پیش اندیشیده احداث شده‌است و بر خلاف بازارهای دیگر مسیر آن به صورت آزاد و منحنی نیست، بلکه مسیرها منطم و دارای تقارن هندسی هستند. راسته بازار با گذرهای متعددی که آن را قطع می‌کند اساس بافت شطرنجی شهر سلطان آباد قدیم را ساخته بود.

این بازار دارای دو محور عمود برهم می‌باشد که یکی محور شمالی جنوبی به طول ۷۲۰ متر و دو ورودی یکی در شمال و یکی در جنوب و محور شرقی غربی به طول ۲۰۰ متر و دارای ۸ گذر و ورودی شرقی غربی است. گذرهای فرعی عمود بر دو گذر اصلی ساخته شده‌اند.

به علت معماری خاص بکار رفته در ساخت بنای بازار هوای داخل بازار در زمستان گرم و متبوع و در تابستان علی‌رغم سر پوشیده بودن بسیار خنک است.

محور شمالی جنوبی و محور شرقی غربی همدیگر را در محلی معروف به چهار سوق قطع می‌کنند که در این محل یک حوض سنگی نیز وجود دارد. مساحت کل مجموعه بازار بالغ بر ۱۴ هکتار می‌باشد. در قدیم در چهار طرف بازار ۴ دروازه به نام‌های دروازه قبله و دروازه راهزان و دروازه شهرجردو دروازه حاج علی‌نقی وجود داشته که در گذر زمان از بین رفته‌اند.
 

در ساخت این مجموعه بیشتر از آجر استفاده شده و ملات گچ و آهک و خاک رس نیز مکمل بنای بازار هستند و برای استحکام بنا از تیرچه چوبی استفاده شده‌است. در پای ستون‌ها نیز صفحات و ورق‌های منجمد مسی و سربی استفاده شده‌است. 

سقف بازار به صورت گنبدی می‌باشد و در نمای پشت بام گنبدها در دو محور شمالی جنوبی و شرقی غربی به صورت ممتد دیده می‌شوند که گنبد مربوط به چهار سوق یا همان محل تلاقی دو محور بزرگ‌تر و متمایزتر از باقی گنبدها ست. در مرکز هر گنبد نور گیر چند ضلعی تعبیه شده که علاوه بر نقش نورگیری کار تهویه را نیز بر عهده دارد. به علت معماری خاص بکار رفته در ساخت بنای بازار هوای داخل بازار در زمستان گرم و متبوع و در تابستان علی‌رغم سر پوشیده بودن بسیار خنک می‌باشد. 

 

 

ویژگی‌های منحصر به‌ فرد بازار اراک

بازار دارای دو مسیر شرقی غربی و شمالی جنوبی است که از چهار جهت به دروازه‌های قدیم شهر متصل می‌شد، بنابراین ورودی شهر از چهارسو از بازار آغاز می‌شده‌است. این مرکز تبادل اقتصادی به نحوه در شهر استقرار یافته که به عنوان محصور اصلی کالبد شهر بر تمام شهر اشراف داشته‌است. راه‌های داخلی بازار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام حوادث و خصوصاً آتش‌سوزی دور شدن سریع جمعیت ممکن باشد. به این منظور کلیه سراها و تیمچه‌ها یک درب خروجی به خارج از بازار داشته و با یکدیگر در ارتباط هستند.

 

 

مکان‌های موجود در بازار

در بازار اراک صدها باب مغازه وجود دارد که همه در راسته بازار فعالیت می‌کنند و مکان‌های دیگر مانند بازارچه‌های اختصاصی و باراندازها و انبارها و کارگاه‌های تولیدی در ۲۰ سرا و تیمچه فعالیت دارند.

در طرفین بازار و به فاصله ۵۰ متر از یکدیگر ساخته شده‌اند که از آن جمله می‌توان به تیمچه کاشانی که به بازار فرش اختصاص یافته و تیمچه مهر که به صنایع دستی مختص شده یا سراهایی دیگر مثل نوروزی، گلشن، آقایی، کتاب فروشان ٬نوذری، اکبری، فراهانی‌ها و کرمانشاهی که هر یک به کالایی خاص اختصاص یافته‌اند مانند پوشاک و غیره. 

 

 

سراها و تیمچه‌های بازار اراک

در مسیرهای طولی و عرضی بازار سراها و تیمچه‌هایی وجود دارند که ساختمان آن‌ها معمولاً دو طبقه بوده که در پاره‌ای از آن‌ها تجار یا مسافرانی که از نقاط دور برای خرید به بازار می‌آمدند شب را در طبقه دوم سپری می‌کردند. سراها علاوه بر ایفای نقش تجاری، به عنوان اقامتگاه موقت نیز استفاده می‌شدند. بازار دارای سراهای گوناگون است. برخی از این سراها به نام بنیانگذار آن یا نوع کالا و محصولاتی که در آنجا یافت می‌شود شهرت یافته‌اند.

 

 

کارکرد اقتصادی بازار اراک

وجود بازار وسیع و گسترده‌ای مانند بازار اراک از ساز وکارهای مورد نیاز بناهای تجاری مانند انبار و محل نگه‌داری و تخلیه کالا و مرکز فروش و سراها و تیمچه‌های مخصوص آن برخوردار بود و از این جهت می‌توانست پاسخگوی امور تجاری باشد و مبادلات کالا را برای خریداران و فروشندگان به آسانی فراهم سازد. از این رو این محل به تنهایی می‌توانست عامل بسیار مفید و سازنده‌ای برای جلب خریداران و فروشندگان داخلی و خارجی باشد. چنان‌که مشاهده می‌شود پس از گذشت زمانی نه‌چندان دور بازار اراک جایگاه خود را در تجارت و بازرگانی در سطح ایران و جهان باز می‌کند و در صدور کالاهایی چون خشکبار، صنایع دستی مخصوصاً فرش‌های دستباف نقش خود را پیدا می‌کند.

 

 

 

کارکرد اجتماعی بازار اراک

بازار مکانی است که طبقات مختلف اجتماعی، قومی، نژادی و فرهنگی در ارتباط با یکدیگر قرار گرفته و به شکلی ناخودآگاه یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این موضوع باعث گسترش پدیده‌های فرهنگی از یک حوزه فرهنگی به حوزه دیگر می‌شود.[۱۱] بازار محلی برای برخورد خریدار و فروشنده است که به شکل‌گیری نظام عرضه و تقاضا انجامیده؛ و در هر گذر دسترسی به اماکن مسکونی را امکان‌پذیر می‌کند. از این رو خریداران کالا با تجمع در بازار و در رابطه با فروشندگان به تبادل اطلاعات می‌پرداختند و در این میان بازار گاهی مکان مراوده و آشنایی نیز می‌شد.

 

 


کارکرد سیاسی بازار اراک

از جمله کارکردهای دیگر بازار می‌توان به مکانی برای شورشها و اعتصابها و سیاستمداری‌ها اشاره کرد. در دوران مشروطه رقابت تاجران اراک با انحصار طلبی شرکت‌های خارجی که در آن زمان در زمینه تولید و تجارت فرش در بازار فعال بودند باعث شد تا شهر اراک و به موازات آن بازار به یکی از کانون‌های عمده مبارزه با سرمایه داری خارجی تبدیل شود. بازاریان و وابستگان به اقتصاد بازار تحت تأثیر جریان نهضت مشروطه قرار گرفتند و این مسئله موجب نشر افکار ضد استعماری و ترقی خواهانه در شهر شد.

 

 


تخریب آب انبار بازار بازار اراک

آب انبار دویست ساله این بازار با دستور شفاهی شهرداری اراک جهت افزایش فضای مدرسه طلاب به‌طور کامل تخریب شد. این بنا به علت دو سقفه بودن یکی از بناهای نادر در میان آب انبارهای موجود در کشور بود.

 


ثبت ملی
بازار اراک در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۵۵ با شمارهٔ ثبت ۱۲۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. 

 

 

منبع : معماری بازار اراک

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 14:47

معماری بازار قزوین

معماری بازار سنتی قزوین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازار قزوین از قدیمیترین بازارهای ایران است. قدمت بازار سنتی قزوین به حدود هزار سال پیش می رسد. البته بنای فعلی بازار قزوین در دوره صفویه و قاجاریه تکمیل شد. بعد از انتخاب قزوین به عنوان پایتخت ایران در دوره صفوی، میدان بزرگی در قزوین بنا شد که تبدیل به بستر اصلی بازار آن شد. این میدان بعدتر به الگویی برای احداث میدان نقش جهان تبدیل شد. البته دیگر از آن میدان خبری نیست اما بازار قزوین، با معماری زیبای ایرانی اسلامی خود، پس از گذشت قرنها همچنان زیبا و پابرجاست.

زیباترین قسمت بازار قزوین سرای سعدالسلطنه است که به ثبت ملی هم رسیده است. کاشی کاری ها و معماری زیبای این سرای بازار قزوین، هر بیننده ای را مبهوت خودش می کند. از طرفی دیگر، بازار قیصریه با سقف های قوسی شکل مرتفع خودش هم از زیباترین قسمتهای بازار قزوین است.

 

معماری بازار قزوین

 

مجموعه بازار قزوین با معماری جالب و قدیمی خود، یکی از مکان‌های دیدنی شهر قزوین است. سابقه بازار در قزوین به یک‌هزار سال می‌رسد و با گذشت زمان این بازار تا دوره صفوی رشد می‌کند و در این دوره با انتخاب قزوین به‌عنوان پایتخت ایران و پس از آن با احداث طرح‌های قابل توجهی در دورهٔ قاجار مانند کاروان‌سرای سعدالسلطنه در همجواری بازار به علت قرار گرفتن شهر قزوین در محور ارتباطی پایتخت به‌غرب و شمال ایران ارزش فوق‌العاده‌ای به‌آن داده می‌شود. اما مجموعه بازار کنونی به دوره صفویه نسبت داده می‌شود و قسمت اعظم بناهای کنونی آن در دوران قاجار ساخته شده‌است. به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، «معماری بازار قزوین در زمان صفوی شکل گرفته و معماری بازارهای اصفهان، شیراز نیز به همان دوره برمی‌گردد، این بازار در طول ۹ قرن یک جابجایی از جنوب به شمال داشته بطوری که در این جابجایی مسجد جامع کاملاً از بافت بازار جدا شده‌است و هم‌اکنون ارتباطی بین بازار و مسجد جامع مشاهده نمی‌شود.»

در دوره صفویه محیط بازارها وسعت یافته‌اند و هر بازار به صنفی خاص تعلق داشته‌است. در گذر هر کدام از این بازارها، مسجد، حمام، سراها، تیمچه‌ها و قیصریه‌های وجود دارد که از این میان، تیمچه‌ها مرکز تجارت و قیصریه محل صنعتگران بوده‌است. بازار قیصریه قزوین با تاقهای آجری و ارتفاع بسیار زیاد، بخش‌هایی از بازار قزوین است که دارای چهار دروازه بوده و هنوز آثار آن به جای مانده است. درب شمالی به تیمچهٔ سرباز، درب جنوبی به تیمچهٔ سر پوشیده، درب شرقی به سرای وزیر و درب غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.

مهم‌ترین فضاهای بازار قزوین عبارت اند از: مسجدالنبی (مسجد شاه)، کاروان‌سرای سعدالسلطنه، کاروان‌سرای وزیر، سرای حاج رضا، سرای رضوی (سرای شاه)، تیمچه‌های روباز و سرپوشیده از جمله درویش مهدی، حاج محمد تقی و راستهٔ قیصریه. 

 

 

تاریخچه بازار قزوین

از همان زمانی که شاه صفوی قزوین را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، چهره شهر تغییر کرد و بناهایی در آن ساخته شد که هنوز هم جزو شاهکارهای معماری سنتی به حساب می آیند. بازار قزوین نیز یکی از همین بناهاست که در طول تاریخ جایگاه ویژه ای در تجارت با اروپا و روسیه داشت، چون قزوین محل تلاقی راه های غربی و شرقی ایران بود.

 

 

معماری بازار قزوین

اگر بازارهای اصفهان و شیراز را دیده باشید، بازدید از بازار قزوین شما را به یاد معماری آن بازارها می اندازد. بیش تر تزئینات چشم نواز این بازار نمونه های خاصی از آجرکاری و کاشی کاری هستند. بخش هایی از این بازار دارای طاق های آجری با ارتفاع بسیار زیاد هستند که هنوز رنگ و لعاب تازگی را به تن دارند ولی قسمت هایی از بازار از ناملایمت های روزگار در امان نمانده و معماریشان کمی تخریب شده است.

 

 

در بازار قزوین از چه چیزهایی می توان بادید کرد؟

بازار قزوین مجموعه ای است که شامل راسته های مختلف، سراها، تیمچه ها، گرمابه ها، مسجد النبی و بخش های مختلف دیگری است که به هنگام عبور از بازارهای مختلف از کنار این بناها نیز می گذرید. در بازار قزوین هر بازاری به صنف خاصی تعلق داشت؛ از بزازها و نجارها گرفته تا خراط ها، عطارها، چیتگرها، پالان دوزها، پنبه فروش ها، زرگرها، کهنه فروش ها، مسگرها، آهنگرها که هنوز بعضی از آن ها را می توانید در بازار سرپوشیده قزوین ببینید.

 

 

سراهای بازار قزوین

از معروف ترین و بزرگ ترین آن ها سرای سعدالسلطنه بگیرید تا سرای شاه، سرای وزیر، سرای حاج محمدباقر، سرای ضرابخانه، سرای نقدعلی و سراهای دیگر

 

 

بازارچه های بازار قزوین

بازارچه قیصریه، استاد نجار، بازارچه حاج ادریس، حاج محمدابراهیم، حاج میرحسن، زعفرانیه، معصوم و دیگر بازارچه ها.

 

 

سرای سعدالسلطنه بازار قزوین

سرای سعدالسلطنه فضای بسیار بزرگی را در بازار قزوین به خود اختصاص داده است؛ مساحت ۲۶ هزارمتری این سرا که محوطه تاریخی بزرگی را شامل می شود، خود مجموعه بزرگی است که شامل چهارسوق، کاروانسرا، بازار، چندین حمام، مسجد، چایخانه و بخش های دیگر است و ورودی اصلی آن از خیابان امام خمینی است. این سرا به عنوان کارونسرای سعدالسلطنه نیز شناخته می شود.

 

 

سرای رضوی

سرای رضوی که با نام های دیگری همچون سرای شاه یا کاروانسرای شاه شناخته می شود، در بخش دیگری از بازار قزوین واقع شده که قدمت آن به دوران صفویه برمی گردد. معماری ۲ ایوان زیبا و چشم نواز این سرا از اصلی ترین جذابیت های آن است. سرای رضوی با سه ورودی به قیصریه، بازار وزیر و بازار بزازها وصل است.

 

 

سرای وزیر

نزدیک به چهار سوق بزرگ و رو به روی در شرقی قیصریه، بنای ۲ طبقه ای می بینید که حیاط بزرگش با حجره های متعددی احاطه شده و طاق های جناغی این حجره ها و نقش و نگارها و کاشی کاری های زیبایشان، نگاهتان را به سمت خود جلب می کند، آنجا همان سرای وزیر است.

 

 

بازار قیصریه

در شمال مسجد النبی بازاری با چهار ورودی قرار دارد که زیبایی‌اش را مدیون طاق های آجری زیبا و مرتفعشان است. این بازار، بازار قیصریه نام دارد که محل ارائه خدمات صنعتگران بوده و از بازارهای اصلی دوران صفوی به شمار می رود.

 

 

تیمچه سرباز

در شمال بازار قیصریه، تیمچه سرباز را می بینید که سر در زیبا و کاشی کاری های فوق العاده اش از همان دور توجه همه را جلب می کند. چیزی که باعث جذابیت این تیمچه شده، حجره های زیبای آن است که به تازگی در دست بازسازی بوده اند. درهای این حجره ها دارای ارسی چوبی و طاق نماهایشان با طرح های متنوعی مزین شده‌اند.

 

 

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از چه قدر است؟

برای بازدید از بازاری سنتی و وسیعی مثل بازار قزوین حداقل ۳-۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. اگر قصد خرید نیز داشته باشید، باید نصف روز را به بازارگردی در بازار قزوین اختصاص دهید.

 

 

چگونه به بازار قزوین برویم؟

بازار قزوین در بافت قدیمی شهر قرار گرفته و ۳ ورودی اصلی و تاریخی دارد که بسته به مسیر خود می توانید از سمت خیابان امام خمینی، کوروش و یا خیابان مولوی وارد بازار شوید.

 

 

چه چیزهایی از بازار قزوین بخریم؟

همانطور که می دانید، صنایع دستی شهر قزوین یکی از سوغاتی های اصلی آن به حساب می آید و در بازار قزوین انواع صنایع دستی مثل گلیم، مشبک فلزی، گیوه، نمونه های خوش نویسی و نقاشی پشت شیشه با تنوع زیادی به فروش می رسد. در بخش های دیگر بازار نیز می توانید نان برنجی، باقلوای قزوین، نان قندی، نان چرخی و شیرینی های قزوینی دیگری را پیدا کنید.

 

 

در نزدیکی بازار قزوین از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان دیدن کرد؟

چهل ستون قزوین: ۹۰۰ متر

خانه فرهنگ امیرکبیر: ۸۵۰ متر

حسینیه امینی ها:۷۵۰ متر

چه هتل هایی در نزدیکی بازار قزوین برای اقامت وجود دارند؟

هتل سفیر: ۵۰۰ متر

هتل بهروزی: ۵۵۰متر

هتل ایران: ۸۰۰ متر

هتل البرز: ۱.۳ کیلومتر

هتل میرعماد: ۱.۴ کیلومتر

 

 

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به بازار قزوین هستند؟

معمولا در بازارهای سنتی و سرپوشیده رستوران ها و غذاخوری های متعددی وجود دارند که کیفیت غذاهای برخی از آن ها در بین محلی های شهر تایید شده است. در این بازار می توانید دیزی سنگی های محلی و انواع کباب ها و غذاهای ایرانی را میل کنید.

 

 

 

منبع : معماری بازار قزوین

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت: 22:15

معماری بازار کرمانشاه

معماری بازار سنتی کرمانشاه

 

معماری بازار اسلامی

 

 

قدمت بازار کرمانشاه به حدود 150 سال پیش می رسد یعنی زمانی که در دوره قاجار گمرک غرب در این شهرستان ایجاد شد. امروزه به بازار سنتی کرمانشاه که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد، تاریکه بازار می‌گویند. بازار سنتی کرمانشاه، در کنار مسجد تاریخی عمادالدوله و حمام شهباز خان قرار دارد.

بازار کرمانشاه دارای ۱۸ راسته است از جمله این راسته ها می توان به زرگرها، تاریکه بازار (ادویه فروشیها)، آهنگرها، مسگرها، بنکدارها، بزازخانه و توپخانه اشاره کرد. این بازار دارای چهارسوق ها و ورودی های زیبا است که نشانگر دید زیبای معماران عصرهای گذشته و فرهنگ غنی این منطقه می باشد. در بازار کرمانشاه سه سرای مهم به نامهای وکیل الدوله،‌ سرای حاج علی محمد همدانی و سرای نو وجود دارد.

 

 

مشخصات بازار کرمانشاه

این بازار در حدود ۲۰۰ سال پیش و در زمان حاکم شهر کرمانشاه، محمد علی میرزای دولتشاه ساخته شده‌است. این بازار دارای ۱۸ راسته است و در زمان خود بزرگترین بازار سرپوشیدۀ خاورمیانه به حساب می‌آمده است.

با احداث خیابان مدرس بازار به دو پاره شرقی و غربی تقسیم شده، گذرهای درون بافت قطع و خیابان پس از عبور از مقابل مسجد جامع و وسط سبزه میدان با از بین بردن این فضای شهری شاخه‌های اصلی بازار را قطع کرده و با ایجاد واحدهای تجاری در دو طبقه و جداره‌سازی شهری این خیابان به یکی از اصلیترین محورهای بافت کرمانشاه تبدیل شد.

 

 

راسته‌ های بازار کرمانشاه

بازار کرمانشاه که در اثر عبور خیابانهای اصلی شهر هم‌اکنون به چهار قسمت تقسیم گشته‌است. این بازار از بخش‌ها و راسته بازارهای زیادی تشکیل گشته که جاذبه توریستی محسوب می‌شوند. با تغییراتی که در بازار بزرگ کرمانشاه به‌وجود آمد بسیاری از اصناف از جمله مسگری، سفیدگری، سراجی، صندوق سازی، گیوه کشی، نعل سازی، رنگرزی، صرافی و... برای همیشه به بوته فراموشی سپرده شد.

بازار کرمانشاه دارای ۱۸ راسته است از آن‌ها می‌توان به زرگرها، تاریکه بازار (ادویه فروشیها)، بازار یهودی‌ها (بازار اسلامی)، آهنگرها، مسگرها، بنکدارها، بزازخانه و توپخانه اشاره کرد. این بازار دارای چهارسوق‌ها و ورودی‌های زیبا است که نشانگر دید زیبای معماران عصرهای گذشته و فرهنگ غنی این منطقه می‌باشد. در زمان رونق اقتصادی منطقه و مسیر عبور جاده ابریشم، این بازار محل اصلی داد و ستد بازرگانان اروپایی و آسیایی بوده [نیازمند منبع] و با توجه به موقعیت استراتژیک دارای نشانه‌های خاص فرهنگی زیاد می‌باشد.

 

 

راسته‌ بازار توپخانه

بازار توپخانه یکی از راسته‌های ۱۸گانۀ بازار بزرگ کرمانشاه محسوب می شود که از دروازۀ چیاسرخ (ابتدای بازار توپخانه) شروع شده و تا دروازۀ پل سیدجمعه (انتهای راسته‌بازار چال‌حسن‌خان) ادامه دارد و سردر جبهۀ شمالی آن نیز مشرف به خیابان ۴۰ متری مطهری (سیروس) قرار دارد. برای مدتی طولانی این راسته‌بازار از رونق افتاده و تقریباً متروکه شده‌بود،‌ اما از خرداد ۱۳۸۷ فاز نخست احیای آن آغاز شد و تا پاییز ۱۳۸۸ تعداد ۵۰ چشمه طاق این بازار احیاء و مرمت شد.

 

 

سرا های بازار کرمانشاه

در بازار کرمانشاه سه سرای مهم به نام‌های وکیل‌الدوله،‌ سرای حاج علی‌محمد همدانی، و سرای نو وجود دارد.

 

 

سرای وکیل‌الدوله

سرای وکیل‌الدوله در واقع مجموعه‌ای از چهار حیاط و یک دالان است. دالان و حیاط بزرگ‌تر در میانۀ مجموعه قرار دارند و اجزای مجموعه را به هم متصل می‌کنند. دو حیاط کوچک در دو طرف دالان قرار دارند، و در فرب صحن اصلی نیز حیاط بزرگ دیگری قرار گرفته‌است. هریک از این چهار حیاط را می‌توان یک سرای مستقل محسوب کرد. در وسط حیاط بزرگ‌تر مچموعه حوضی قرار دارد که به شکل کشکول ساخته‌است و هم‌اکنون به باغچه تبدیل شده‌است. دالان ورودی محور اصلی مجموعه است که محور آن بر محور طولی صحن اصلی عمود است. در طرفین دالان حجره‌ها به صورت متقارن قرار گرفته و دهانه‌بندی آن‌ها به دهانه‌بندی صحن اصلی شباهت دارد. سراسر مجموعه دارای نمای آجری است و در برخی جاها از کاشی‌کاری آبی فیروزه‌ای استفاده شده‌است.

 

 

سرای نو
سرای نو از دو صحن و یک دالان تشکیل شده‌است. دالان سرا بر امتداد محور شرقی-غربی قرار گرفته‌است. علاوه بر یک صحن اصلی، یک صحن و حیاط زاویه‌ای در گوشۀ جنوب شرقی سرا قرار دارد. ورودی‌های اصلی در گوشۀ جنوب غربی و میانۀ جبهۀ‌ شرقی صحن قرار دارند. حجره‌ها به‌صورت متقارن در پیرامون صحن قرار گرفته‌اند. ساختمان بانک شاهنشاهی در وسط صحن اصلی قرار گرفته‌است.

 

 

منبع : معماری بازار کرمانشاه

آگهی ساختمان...
ما را در سایت آگهی ساختمان دنبال می کنید

نویسنده : مدیر بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت: 15:31

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :